طرز تهیه جامبو شلز شکم ‌پر سویا و پنیر رژیمی

جامبو شلز شکم ‌پر

جامبو شلز شکم‌ پر نوعی پاستا صدفی شکل بوده که نسبت به پاستاهای معمولی خیلی بزرگتر است. علت بزرگی این نوع پاستا این است که بتوان آن را با مایه پاستا پر کرد. این غذای لذید، ارزش غذایی بالایی داشته و حاوی ۲۵۰ کالری، ۹ گرم چربی، ۲۲ گرم کربوهیدرات و ۱۹ گرم پروتئین است.

در تهیه جامبو شلز شکم‌ پر از پروتئین سویا تردک که دارای بافت مشابه گوشت چرخ کرده است و پنیر خامه ای استفاده می‌شود. تهیه این غذا وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، پس هر چه زودتر دست به کار شوید و جامبو شلز شکم ‌پر با سویا و پنیر را در خانه تهیه کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 60 تا 90 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه جامبو شلز شکم ‌پر رژیمی

مرحله اول

برای تهیه این پاستا صدفی شکم‌ پر یک قابلمه برداشته و آن را آب کنید. قابلمه را روی اجاق بگذارید تا آب جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد پاستا را به آن اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بالا بگذارید. پس از نرم شدن پاستا آن را آبکش کنید.

مرحله دوم

یک ماهیتابه روی اجاق بگذارید. روغن سرخ‌کردنی به آن اضافه کرده و اجازه دهید روغن داغ شود. سپس پیازها را خرد کرده و به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیاز‌ها نرم شوند. فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و به آن اضافه کنید. قارچ‌ها را هم ریز خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید. زمانی که آب مواد تمام شد، باید گوشت چرخ‌‌کرده را اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله سوم

زمانی که گوشت را تفت دادید، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت دهید. سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را به مواد اضافه کرده و منتظر شوید تا آب آن کاملا بخار شوند. مقدار نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به ذایقه و سلیقه شما بستگی دارد، می‌توانید آن‌ها را به دلخواه کم یا زیاد کنید.

مرحله چهارم

فر را به مدت ۱۰ دقیقه روی ۱۸۰ سانتی گراد گرم کنید. پاستا آبکش شده را با مواد درون ماهیتابه کامل پر کنید. پنیر خامه ای را روی آن بریزید. پاستا را در ظرف مخصوص فر قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه داخل طبقه وسط فر قرار دهید تا خوب بخته و آماده شود. سپس جامبو شلز شکم‌ پر را از فر خارج کرده و به صورت دلخواه تزیین کنید. جامبو شلز شما آماده است؛ نوش جان!

 

نکات:

  • در تهیه جامبو شلز شکم‌ پر با گوشت و پنیر، می‌توانید به غیر از پنیر کلاسیک از سایر پنیرها نظیر پنیر پارمسان یا موزارلا استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید جامبو شلز طعم تندی داشته باشد، فلفل سیاه بیشتری به آن اضافه کنید.

 

منبع: yummly

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *