طرز تهیه پیتزا پیراشکی بازاری در خانه

پیتزا پیراشکی

پیتزا پیراشکی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای فست‌فودی به حساب می‌آید که با رعایت چند نکته ساده می‌توانید آن را به راحتی در منزل به روش بازاری برای عزیزان خود تهیه کنید.

پیراشکی به دلیل راحتی دستور پختش از غذاهای مورد علاقه همه به ویژه خانم‌ها به حساب می‌آید. ناگفته نماند که گاهی از آن با نام دونات هم یاد می‌شود. در این مطلب به پیراشکی به عنوان یک میان‌وعده یا غذای اصلی نگاه شده است که با مواد مختلف پر و با روش‌های متفاوت تهیه می‌شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه پیتزا پیراشکی خانگی

مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا پیراشکی باید به سراغ آماده کردن پینر موزرلا و گوجه‌فرنگی بروید. برای این کار پنیر را به صورت ورقه‌ای برش داده سپس در آب‌کش بگذارید تا آب‌شان گرفته شود.

در ادامه گوجه‌فرنگی‌ها را خرد کرده و درون مخلوط‌کن بریزید تا خوب پوره شوند. پوره گوجه‌فرنگی را داخل یک ظرف ریخته و به آن نمک، فلفل، پونه کوهی و روغن زیتون را اضافه و با یکدیگر مخلوط‌شان کنید. ظرف را در یخچال قرار دهید و به سراغ آماده کردن خمیر بروید.

مرحله دوم

در دومین مرحله از طرز تهیه پیتزا پیراشکی ، کاسه بزرگی انتخاب کنید تا آرد و بیکینگ‌پودر را در آن مخلوط کنید. آب را به مخلوط اضافه کنید و خوب با دست ورز دهید. این کار را تا تمام شدن آب انجام دهید. در ادامه نمک را اضافه کنید. روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و تا یک دست‌شدن خمیر آن را ورز دهید. شما باید خمیری یک‌دست و فشرده داشته باشید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا پیراشکی خمیر را به چانه‌های ۸۰ گرمی تقسیم کنید. در ادامه با کمک وردنه این چانه‌ها را باز کنید. چانه‌ها را دانه‌دانه با کمک دستان‌تان روی سطح کار به شکل رول در بیاورید. حال سر و انتهای این رول را با کمک دستان‌تان به یکدیگر وصل کنید تا شکل یک پیراشکی به خود بگیرد. اندازه‌ای این پیراشکی به خود شما بستگی دارد. آن‌ها را کنار بگذارید. در ادامه پیش بردن مراحل طرز تهیه، یک سینی بزرگ شبیه سینی فر انتخاب کنید و آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر پیتزا پیراشکی‌های آماده‌شده را دانه‌دانه داخل آن بگذارید و دوباره آن‌ها را چک کنید تا باز نشده باشند.

مرحله چهارم

حال در آخرین مرحله از طرز تهیه پیتزا پیراشکی با کمک یک قاشق غذاخوری یا فرچه، روی آن‌ها سس گوجه فرنگی بمالید. پیتزا‌ پیراشکی‌ها را ۲۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا خوب مغز‌پخت شوند. پس از آن‌که آن‌ها را از فر بیرون آورید روی آن‌ها پنیر پیتزا بریزید و دوباره برای پنج دقیقه در فر قرار دهید. در روشی دیگر می‌توانید روی پیتزاها پنیر ریخته و داخل فر بگذارید تا علاوه بر پخته شدن، پنیرها هم آب شوند. بعد از پختن و آب شدن پنیر می‌توانید آن‌ها را با پوره یا سس گوجه‌فرنگی میل کنید.

حال پیتزا پیراشکی‌های شما آماده هستند نوش جان!

نکات :

  • شما می‌توانید از موادی مانند گوجه‌فرنگی، کوکتل، سوسیس، مرغ، قارچ و انواع پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • برای آن‌که پیتزا پیراشکی‌های شما ظاهر مجلسی به خود بگیرند، می‌توانید روی آن‌ها را دانه خرفه یا کنجد بپاشید، سپس آن‌ها را سرخ کرده یا در فر بگذارید.
  • از سبزیجاتی مانند هویج، کلم بروکلی، پیازچه یا فلفل دلمه‌ای برای تزئین اطراف ظرف‌تان می‌توانید کمک بگیرید.
4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *