طرز تهیه سس انبه

سس انبه

سس انبه یکی از سس های بسیار پرطرفدار است که با ساندویچ های گرم مانند فلافل خوشمزه، سوسیس و همبرگر و همچنین پیتزا مخلوط، اسنک و … استفاده می شود. سس انبه را می تواند خیلی آسان در منزل تهیه کنید و به عنوان یک طعم دهنده و چاشنی خوشمزه با ساندویچ فلافل استفاده کنید.

معمولا وقتی صحبت از طرز تهیه فلافل لبنانی می‌شود، غیر از خود فلافل، به یاد سس انبه‌ تند و بی‌نظیری می‌افتیم که مزه‌ این ساندویچ را تکمیل می‌کند. درست کردن سس انله مانند فلافل بسیار ساده و سریع است. شما می‌توانید این سس خوشمزه را در کمتر از نیم ساعت برای عزیزانتان تهیه کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 15 دقیقه
  • مناسب برای 10 نفر

طرز تهیه سس انبه خانگی

مرحله اول

ابتدا انبه را خوب شسته و خشک کنید. پوست آن را با استفاده از چاقو بگیرید و هسته را جدا کنید. گوشت میوه را داخل مخلوط کن بریزید. با استفاده از رنده، پوست لیمو را داخل مخلوط‌کن رنده کنید. حالا خود لیمو را نصف کرده و آب آن را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم

سیر را خوب خرد کنید و داخل روغن زیتون تفت دهید تا کمی طلایی شود. تمام ادویه‌ها را هم اضافه کنید تا کمی برشته شوند و عطر ادویه‌ها دربیاید. توجه داشته باشید که حرارت گاز باید ملایم باشد. حالا مواد را داخل مخلوط‌کن به انبه و آب لیمو اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا که همه‌ مواد را داخل دستگاه ریختید، آن‌ها را مخلوط کنید تا یک‌دست شوند و یک سس مدیترانه‌ای عالی برای خود داشته باشید.

 

نکات:

  • سس انبه را می‌توانید در یک شیشه تمیز ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید.
  • اگر به انبه‌ تازه دسترسی ندارید، می‌توانید پودر انبه را جایگزین کنید. به این صورت که پودر انبه را با سرکه مخلوط کرده و سپس به همراه سایر ادویه‌ها روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درچاشنی ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *