طرز تهیه فلافل لبنانی بازاری، ترد و پفکی

فلافل لبنانی خانگی

فلافل لبنانی یکی از غذا های بسیار خوشمزه است و که همان طور که نام این غذا پیداست برای کشور لبنان می باشد که بسیار ترد است.  معمولا وقتی صحبت از طرز تهیه فلافل لبنانی اصل می‌شود، غیر از خود فلافل، به یاد سس انبه‌ تند و بی‌نظیری می‌افتیم که مزه‌ این ساندویچ را تکمیل می‌کند. درست کردن این سس مانند فلافل بسیار ساده و سریع است. شما می‌توانید این ترکیب خوشمزه را در کمتر از نیم ساعت برای عزیزانتان تهیه کنید و از خوردن فلافل ترد و پفکی و خوشمزه خانگی لذت ببرید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه فلافل لبنانی خانگی

مرحله اول

برای طرز تهیه فلافل لبنانی اصل ابتدا باید از یک روز قبل، نخود را خیس کنید. این کار باعث می‌شود که نخود نرم‌تر شده و نفخ آن گرفته شود. در این مدت، دو تا سه بار آب نخود را عوض کنید. بعد از یک روز، نخودها را آب‌کشی کرده و در غذاساز بریزید.

مرحله دوم

برای این مرحله از طرز تهیه فلافل لبنانی، ابتدا گشنیز و جعفری را خوب شسته و همراه سیر و پیاز خرد کنید. حالا نخود، سبزی، سیر، پیاز و ادویه‌ها را داخل غذاساز بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. مواد فلافل باید بافتی یک‌دست و نرم داشته باشد. پس تا وقتی که نخودها با سایر مواد مخلوط شود، این مرحله را ادامه دهید.

مرحله سوم

حالا مواد را داخل یک کاسه ریخته، روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید تا به مدت یک ساعت استراحت کنند. این مرحله به فرم‌دهی بهتر فلافل و چسبندگی آن کمک می‌کند.

مرحله چهارم

مواد فلافل را از یخچال بیرون آورده و قالب بزنید. برای این کار می‌توانید از قالب مخصوص فلافل استفاده کنید و یا اینکه با استفاده از یک قاشق، مقداری از مواد را کف دستتان بگذارید و دایره‌هایی یک‌دست درست کنید.

مرحله پنجم

روغن را در ماهیتابه بریزید. اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس قرص‌های فلافل را داخل روغن بیندازید. قرص فلافل باید داخل روغن غوطه‌ور باشد به همین دلیل بهتر است از یک ماهیتابه‌ گود با قطر کم استفاده کنید که روغن کمتری هم استفاده شود. حرارت گاز باید ملایم باشد تا غذا مغزپخت شود. زمانی که فلافل خوب طلایی و ترد شد، آن را از روغن درآورید.

نکات:

  • حرارت در حین سرخ شدن باید متوسط باشد تا مغز پخت شود.
  • در صورت نیاز مقداری آرد سوخاری تردک برای سفت شدن و ترد شدن به مواد فلافل اضافه کنید.
  • مواد فلافل را می‌توانید در ظرف دربسته یا کیسه فریزر به مدت سه ماه در فریزر نگه دارید. اگر می‌خواهید مواد باقی‌مانده را در یخچال بگذارید، بهتر است آن را طی سه روز سرخ و سرو کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *