طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری

توپک سیب زمینی سوخاری

توپک سیب زمینی سوخاری همان سیب زمینی آب پز است به همراه کمی پنیر. که با کمی تغییر و اضافه شدن مواد بیشتر به این نام جدید تغییر یافته است. از توپک سیب زمینی سوخاری می توان برای مهمانی های دورهمی نیز استفاده کرد. ظاهر زیبای  توپک سیب زمینی سوخاری بسیار اشتها آور است و  نظر همه را به خود جلب می کند. توپک سیب زمینی سوخاری می تواند برای کودکانی که کمی در غذا خوردن اذیت می کنند مناسب باشد.
همینطور توپک سیب زمینی سوخاری برای خانم هایی که همیشه به دنبال غذاهای جدید هستند یک پیشنهاد عالی می باشد. توپک های سیب زمینی را می توانید با کمی خلاقیت به اشکال مختلف در بیاورید و زیبایی چیدمان میز را دو برابر کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری در خانه

مرحله اول

برای آماده سازی توپک سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و ببشوئید و سپس داخل قابلمه بگذارید و کمی نمک بپاشید و به میزان ۵ لیوان آب بر روی سیب زمینی ها بریزید و بر روی شعله با حرارت متوسط زمان دهید تا سیب زمینی ها پخته شود. سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید و زمان دهید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را به اضافه کره و جعفری و همینطور کنجد در دستگاه غذا ساز بریزید و سیب زمینی ها را پوره کنید. یک عدد تخم مرغ را به همراه ادویه های لازم به داخل دستگاه اضافه کنید و دوباره پالس بزنید. مایع توپک سیب زمینی شما آماده است.

مرحله سوم

از سیب زمینی آماده شده به اندازه ۱ نارنگی کوچک برداشته و در دست پهن کنید به مقدار مناسب از پنیر پیتزا بر روی سیب زمینی بگذارید و سیب زمینی را در دست جمع کنید و فرم دهید.

مرحله چهارم

بعد از آماده سازی تمام توپک ها، یک قابلمه را تا نیمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس توپک سیب زمینی را اول در تخم مرغ بی اندازید و بعد در کاسه پودر سوخاری و سپس در روغن انداخته و به مدت ۲-۳ دقیقه به هر توپک زمان دهید تا سوخاری شود. بعد از سوخاری شدن توپک های سیب زمینی می توانید در ظرف مورد نظر سرو کنید و به همراه چاشنی مورد نظر نوش جان فرمائید.

 

چند نکته

  • میتوانید در داخل پوره سیب زمینی نیز از قارچ، گوشت و یا مرغ و سبزیجات نیز استفاده کنید.
  • می توانید به جای استفاده از پنیر پیتزا از انواع دیگر پنیر ها نیز استفاده بفرمائید.
  • سعی کنید توپک ها را یک اندازه در بیاورید تا به زیبایی آنها اضافه شود.
  • می توانید بعد از اینکه توپک سیب زمینی را آماده کردید بعد از فرم دادن، به مدت ۱ ساعت توپک ها را در یخچال استراحت دهید.
  • روشی که برای آبپز کردن سیب زمینی ها گفته شد به نرم تر شدن سیب زمینی ها خیلی کمک می کند.
  • توپک سیب زمینی سوخاری را می‌توانید به همراه سیب زمینی سرخ شده ، سس تارتار و سالاد کلم میل کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *