طرز تهیه پنکیک با ماست

پنکیک با ماست

پنکیک با ماست کمی لطیف تر از پنکیک های دیگر است و یکی انواع روش های تهیه پنکیک می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم می شود بعضی افراد به شیر و خوردن آن کمی حساسیت دارند برای آنها باید از ماست استفاده کرد. پنکیک ها در واقع یک نوع کیک سریع می باشند که با داشتن یک تابه نچسب می توانید برای وعده های عصرانه و صبحانه آنها را حاضر کنید و برای تهیه آن زمان زیادی نمی خواهد.

اگر شما هم جزء دسته افرادی هستید که شیر را دوست ندارید و به همین دلیل از پنکیک خوشتان نمی آید حتما با ماست امتحان کنید تا با طعم بی نظیر پنکیک ها آشنا شوید. پنکیک ها همیشه گزینه خوبی برای کودکان می باشند شما می توانید پنکیک با ماست را با انواع میوه ها و مارمالاد ها تزئین کنید به خاطر همین در مواد پنکیک با ماست مقدار کمی شکر وجود دارد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک با ماست در خانه

مرحله اول

پودر پنکیک با طعم وانیل تردک را در ظرف گودی ریخته و با پودر هل، ماست، روغن و تخم مرغ به مدت 3 دقیقه (1 دقیقه با همزن برقی) مخلوط نمایید.

مرحله دوم

تابه نچسبی را روی شعله ملایم قرار دهید تا کاملاً داغ شود و به اندازه 1 ملاقه از مایه را در آن ریخته تا به شکل دایره در بیاید.

مرحله سوم

زمانی که حباب هایی روی پنکیک مشاهده گردید به وسیله یک کفگیر پلاستیکی آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک هم به رنگ قهوه ای روشن در بیاید.

مرحله چهارم

هنگام سرو کردن پنکیک به دلخواه با عسل یا هر میوه ای که دوست دارید پنکیک ها را میل کنید. نوش جان

 

نکات:

  • برای تهیه پنکیک نیازی به ریختن روغن در تابه نیست.
  • برای تهیه پنکیک با ماست می توانید از ماست کم چرب یا پر چرب استفاده کنید.
  • می‌توانید خمیر پنکیک را به صورت آماده به مدت دو روز داخل یخچال نگهداری کنید و هر بار یه اندازه مصرفتان پنکیک درست کنید.
  • برای این که اندازه پنکیک‌هایتان برابر شود، می‌توانید از قالب استفاده کنید.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده پنکیک تردک استفاده نمایید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *