طرز تهیه پیراشکی گیاهی

تهیه پیراشکی زمان می‌خواهد اما ارزشش را دارد! این غذا ریشه‌ای انگلیسی دارد و از آن‌جا به کشورهای دیگر راه پیدا کرده تا بین همه محبوب شود. این لقمه‌های کوچک که با هر مایه‌ای می‌توانند پر شوند و یک وعده غذای لذیذ را برای شما و اعضای خانواده‌تان بسازند، انواع مختلفی دارند و ما در این دستور به طرز تهیه پیراشکی گیاهی خوشمزه می‌پردازیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 5 نفر

طرز تهیه پیراشکی گیاهی

مرحله اول

سیب زمینی‌ها برای پنج تا هشت دقیقه در آب‌جوش و نمک بپزید، تا زمانی‌که نسبتا نرم شده‌ باشند اما شکل اولیه خود را حفظ کنند. در همین زمان، کره را در یک تابه نچسب ذوب کنید و در ادامه تره فرنگی و آویشن را به کره گرم اضافه کنید تا کمی نرم شوند، این‌کار حدود 10 تا 12 دقیقه طول می‌کشد.

حالا می‌توانید سیب زمینی را به همراه سس خرد و ادویه‌های مورد علاقه‌تان داخل تابه بریزید، کمی بعد باید خامه را با مواد دیگر ترکیب کنید.

مرحله دوم

قبل از هرکاری دمای فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا برای پخت پیراشکی گیاهی شما آماده شود. حالا خمیر پیراشکی را روی تخته قرار دهید و به‌اندازه گردی دهانه یک لیوان برش دهید تا خمیر پیراشکی شما قالبی یکدست بگیرد.

در ادامه مواد پیراشکی را با پنیر چدار ترکیب کنید، حالا می‌توانید مقدار از مواد را وسط دایره بگذارید، لبه‌های آن را با تخم‌مرغ چسبناک کنید و لبه‌های خمیر را به یکدیگر برسانید. در نهایت با برس آشپزی روی هم پیراشکی‌ها را تخم‌مرغ مالی کنید.

مرحله سوم

حالا می‌توانید پیراشکی‌ها را روی سینی فر بچینید و داخل گاز قرار دهید تا آماده شوند. شما حدود 40 تا 50 دقیقه باید صبر کنید تا کاملا پخته و طلایی شوند. پس از این زمان، غذای شما آماده است.

چند نکته

  • شما می‌توانید هر پنیر دیگری که دوست‌داشتید به این پیراشکی اضافه کنید.
  • از طعمی که هویج، کلم بروکلی یا سبزیجات دیگر می‌توانند به لقمه گیاهی شما بدهند غافل نشوید.
  • ادویه پیشنهادی ما برای پیراشکی فلفل سیاه و پاپریکاست.
  • خمیر پیراشکی را می‌توانید با پودر آماده خمیر پیراشکی تردک آماده کنید.
  • شما می‌توانید سس‌های مختلفی که ما در مطالب دیگر دستور تهیه آن‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم، برای این پیراشکی استفاده کنید.

منبع: bbcgoodfood

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *