طرز تهیه بادمجان سوخاری طلایی

واقعا ریسک کردن برای این که از سیب زمینی سرخ کرده با سس کچاپ بگذریم و پیش غذا یا تنقلات دیگری را جایگزین آن کنیم، کار سختی است. اما بادمجان سوخاری طلایی و دیپ ماست با طعم فوق‌العاده‌اش می‌تواند تا اندکی خطر این ریسک را کم‌ کند. قضاوت با خودتان! با طرز تهیه بادمجان سوخاری همراه دیپ ماست همراه ما باشید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه بادمجان سوخاری و دیپ ماست

مرحله اول

سینی فر را با کاغذ نسوز بپوشانید و روی آن را اسپری روغن چرب کنید. سپس سینی را داخل فر با دمای 200 درجع سانتی‌گراد قرار دهید.

مرحله دوم

آرد سوخاری و پنیر پارمسان را داخل یک کیسه با هم ترکیب کنید. سفیده تخم مرغ را هم داخل یک کاسه با همزن دستی بزنید تا کف کرده و سفید رنگ شود.

مرحله سوم

بادمجان را بعد از این که شستید، بدون اینکه پوست بکنید، ساقه آن را جدا کرده و به صورت خلالی خرد کنید. بادمجان‌ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. روی آن‌ها نمک بپاشید و و با دست نمک را به آن‌ها بمالید.

مرحله چهارم

بادمجان‌های خلالی را به ترتیب داخل سفیده تخم مرغ زده و داخل پودر سوخاری و پنیر پارمسان بغلتانید تا کاملا به طور یکنواخت روی بادمجان را بگیرد. با بادمجان‌های دیگر هم این کار را تکرار کنید و داخل یک ظرف بچینید.

مرحله پنجم

سینی را از فر بیرون آورده و خلال‌های بادمجان را روی سینی بچینید. مقداری روغن دوباره روی آن‌ها اسپری کنید. سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید اما هر پنج دقیقه یکبار بادمجان‌ها را برگردانید تا هر دو طرف آن طلایی شود.

مرحله ششم

در این فاصله سراغ تهیه کردن دیپ بروید.ماست همزده، پودر سیر، جعفری خشک، آویشن خشک و نمک و فلفل را در یک کاسه کوچک بریزید و مخلوط کنید. بعد از این که بادمجان سوخاری آماده شد، دیپ را با آن سرو کرده و نوش جان کنید.

چند نکته

  • نمک زدن به بادمجان‌ها باعث می‌شود هنگام کبابی شدن روغن کمتری به خودش بگیرد.
  • حتما هر پنج دقیقه یکبار بادمجان‌ها را برگردانید تا دو طرف آن‌ها طلایی‌رنگ شوند.
  • به جای دیپ ماست حتی می‌توانید از سس مارینارا یا سس گوجه فرنگی خانگی استفاده کنید.
منبع: thekitchn
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *