طرز تهیه پیتزا پنیری با خمیر آماده

پیتزا پنیری یکی از خوشمزه ترین پیتزاها و ساده ترین ها می باشد که شاید کالری زیادی داشته باشد ولی بی شک بسیار طعم و مزه خوبی دارد و در سراسر دنیا بسیار شناخته شده و محبوب است این پیتزا از انواع پنیرها استفاده و تهیه می شود و مواد دیگر جز پنیر ندارد و به همین دلیل نام این غذا را پیتزا پنیری نامیدند شما می توانید این پنیر پیتزا را در کنار غذاهای خود تهیه کنید. برای تهیه این غذا ما از پودر آماده پیتزا تردک استفاده کردیم و با آن یک پیتزا پنیری خوشمزه آماده کردیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه پیتزا پنیری

مرحله اول

پودر آماده خمیر پیتزا تردک رو با آب و روغن مخلوط کرده و ورز میدهیم به صورتی که خمیر اصلا به دست نچسبد (اگر چسبناک شد کمی آرد سفید اضافه کرده و ورز میدهیم) میگذاریم ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند.

مرحله دوم

حالا خمیر بدست آمده را داخل قالب پهن کنید و دور خمیر را حاشیه ایجاد کنید به طوری کف خمیر کمی گود شود ابتدا روی خمیر سس کچاب با قلمو بزنید حالا پنیر ورقه و پیتزا و پارمزان را بریزید و در انتها برای زیباتر شدن پیتزا کمی ریحان روی پنیر ها بریزید.

مرحله سوم

در ادامه قالب پیتزا را در فر از قبل گرم شده قرار دهید قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید با دمای ۱۸۰ درجه کاملا پخته و در انتها برای ۵ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح پیتزا کاملا طلایی و پنیرها خوش رنگ شوند اگر فر شما دارای کانوکشن است ۳۵ دقیقه زمان دهید و در حین پخت چک کنید تا خمیر کاملا پخته شود بعد از پخت از فر خارج و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

نکات:

  • خمیر پیتزا خود را می‌توانید با پودر آماده خمیر پیتزا و یا پودر آماده خمیر پیتزا طعم دار تردک آماده کنید.
  • شما به دلخواه می توانید از هر نوع پنیر دلخواه ای در این پیتزا استفاده کنید.
  • برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما کمتر تنظیم شود.
  • برای هم زدن خمیر از قاشق چوبی استفاده کنید زیرا استفاده از قاشق فلزی کیفیت خمیر را پایین می آورد.
  • به خمیر زیادی آرد نزنید وگرنه خمیر در طول پخت خشک می شود در حدی که بدست نچسبد کافی می باشد و بهتر است چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *