طرز تهیه پیراشکی لقمه ای با مغز مربا آلبالو

شاید فکر کنید طرز تهیه پیراشکی لقمه ای با مغز مربا یکمی سخت باشه اما انقدر خوشمزه هستند که به تمام زحمتش می ارزه . لذت خوردن یک پیراشکی خانگی بدون نگرانی ار نوع طبخ و کیفیت روغنی که باهاش پیراشکی رو درست کردن واقعا به تمام زحمت درست کردنش می ارزه. ما در این آموزش با استفاده از پودر آماده خمیر پیراشکی تردک کار شما را آسان تر میکنیم.

برای مغز مربایی این پیراشکی ما از مربای آلبالو استفاده کردیم شما هم می تونید از مربای آلبالو ، توت فرنگی و تمشک استفاده کنید با هر دو خوشمزه می شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای مربایی

مرحله اول

طبق آموزش روی بسته پودر آماده خمیر پیراشکی تردک خمیر را درست کنید و در جای گرم قرار بدید تا پُف کند.

مرحله دوم

خمیر را با دست به شکل مستطیل پهن کنید در حین این کار اگه خمیر به دست یا میز کار چسبید کمی آرد بپاشید ولی در استفاده از آرد زیاده روی نکنید چون خمیر شما سفت میشه. خمیر را به شکل مستطیل به ابعاد حدود 30 در 25 سانتیتر به ضخامت 6 تا 7 میلیمتر با دست پهن کنید بهتره از وردنه استفاده نکنید اما اگه نتونستید با کمک دست خمیر را پهن کنید ، دیگه چاره ای نیست و به سراغ وردنه بروید.
وقتی خمیر پهن شد با یک چاقوی تیز یا با کمک پیتزابر خمیر را به 24 مربع برش بزنید .

پیراشکی لقمه ای

مرحله سوم

درون یک سینی کاغذ شیرینی پزی پهن کنید و کف آن را کمی آرد بپاشید برش های خمیر را با فاصله درون سینی بگذارید. اگه برای پهن کردن خمیر از وردنه استفاده کردید در این مرحله یک سلفون روی سینی بکشید و برای 10 دقیقه صبر کنید اما اگه فقط از دست استفاده کردید ، خمیر نیاز به استراحت ندارد.
درون یک قابلمه روغن سرخ کردنی بریزید و صبر کنید تا روغن کاملا داغ بشه . برش های خمیر را درون روغن داغ بیاندازید اگه روغن داغ شده باشه بعد از 3 دقیقه پیراشکی ها پف کرده و طلایی میشه. برای تست می تونید اول یک خمیر را درون روغن بیاندازید. دمای روغن باید در حدود 170 تا 180 درجه سانتیگراد باشه.

مرحله چهارم

سعی کنید دمای روغن را در حدود 180 درجه نگهدارید و بیشتر نشه برای اینکار اگه روغن را با شعله ملایم گرم کنید دما ثابت می مونه بعد از 3 دقیقه که پیراشکی ها پف کرد و یک طرف آن طلایی شد آنها را برگردانید.
پیراشکی ها را با یک کفگیر سوراخ دار از روغن خارج کنید و درون یک ظرف که دستمال حوله پهن کردید و یا روی یک صفحه مشبک بگذارید تا روغن پیراشکی گرفته بشه و باقی خمیر ها را درون روغن بیاندازید تا سرخ بشه.

مرحله پنجم

با یک چاقو از پهلو ، هر پیراشکی را سوراخ کنید.
درون یک قوطی یا یک کیسه قیف پوره مربا بریزید ، من از مربای آلبالو استفاده کردم. در حدود 2 قاشق مرباخوری در هر پیراشکی مربا بریزید و نوش جان کنید.

پیراشکی لقمه ای مربا

 

چند نکته

  • پیراشکی ها را بعد از سرخ کردن روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.
  • می توانید برای تزیین کمی پودر قند روی پیراشکی بپاشید

 

5/5 - (2 امتیاز)

یک نظر در “طرز تهیه پیراشکی لقمه ای با مغز مربا آلبالو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *