طرز تهیه پیتزا اسفناج با پنیر بلوچیز

پیتزا را می‌توان با مواد مختلفی مانند مرغ، میگو، سوسیس و البته سبزیجاتی همچون اسفناج تهیه کرد. همه ما اسفناج را در غذاهای مختلف مانند سوپ و سالاد مصرف کرده‌ایم. اما کمتر کسی پیتزا اسفناج را امتحان کرده است. پیتزا اسفناج نه تنها یک غذای خوشمزه است، بلکه بسیار مغذی هم خواهد بود. همه ما می‌دانیم که اسفناج ازز مفیدترین سبزیجات بوده و حاوی ویتامین C، ویتامین A، منیزیم، آهن، پتاسیم، فیبر و پروتئین است. اسفناج در سلامت و زیبایی پوست، لاغری، پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه، رفع تشنگی و از بین بردن درد گلو هم مفید است. برای خوشمزه‌تر کردن پیتزا اسفناج می‌توانید به آن پنیر بلوچیز اضافه کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه پیتزا اسفناج با پنیر بلوچیز

مرحله اول

اسفناج را خرد کنید. اسفناج‌های خرد شده را در یک قابلمه بریزید و سپس روی آن‌ها آب بریزید. بهتر است آب روی اسفناج‌ها را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گاز گذاشته و اجازه دهید تا اسفناج‌ها پخته شود.

مرحله دوم

پیاز و سیر را خرد کنید. در یک قابلمه روغن ریخته و پیاز و سیر خرد شده را با مقداری نمک تفت دهید تا کمی نرم شود. مقدار نمک دلخواه بوده و به سلیقه شما بستگی دارد. سپس اسفناج پخته را به آن اضافه کرده و به مدت یک تا دو دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

خمیر پیتزایی که با پودر آماده خمیر پیتزا و یا پودر آماده خمیر پیتزا طعم دار تردک تهیه کرده اید را در قالب پیتزایی که چرب کرده اید بگذارید. سپس روی خمیر پیتزا را با سس گوجه فرنگی بپوشانید.

مرحله چهارم

مخلوط اسفناج را روی خمیر پیتزا بریزید. پنیر بلوچیز را رنده کرده و به آن آضافه کنید. در نهایت روی پیتزا آویشن بریزید.

مرحله پنجم

پیتزا را داخل فر که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر بماند تا رنگ روی آن قهوه‌ای طلایی شود.

 

نکات:

  • به جای پنیر بلوچیز می‌توانید از پنیر موزارلا یا پنیر پارمسان هم استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *