طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی تنوری

سیب‌زمینی‌های ترد و خوشمزه‌ای که در روغن داغ پخته می‌شوند، با هر سلیقه‌ای جور درمی‌آیند اما وقتی پای سلامت و کاهش چربی غذاها به میان می‌آید، ماجرا شکل دیگری پیدا می‌کند. حالا که شما هم به درستی پس باید به فکر گزینه بهتری باشید. سیب زمینی اسپایسی تنوری با طعم سیر، همان گزینه منتخب است.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی تنوری

مرحله اول

فرانسوی‌ها عاشقسیب‌زمینی‌های طعم‌دار شده با سیر هستند اما اگر غذاهای تند را دوست دارید هم می‌توانید سیب‌زمینی تنوری‌تان را علاوه بر سیر با فلفل تهیه کنید. فر را از قبل در دمای 180 درجه گرم کنید. در همین فاصله سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و نیمی از آنها را به شکل خلال‌های درشت خرد کنید. خلال‌های سیب زمینی با نمک و روغن زیتون طعم‌دار کنید و داخل فر به مدت 30 تا 35 دقیقه تنوری کنید. هر ده دقیقه یک‌بار آنها را هم بزنید تا همه سطوح‌شان تنوری شوند.

مرحله دوم

بقیه سیب زمینی‌ها را مکعبی خرد کنید و در آب جوش و نمک و فلفل بپزید. تا حدی که کاملا نرم شوند و بتوانید با چنگال آنها را له کنید و به شکل خمیر در آورید.

مرحله سوم

سیر را داخل غذاساز بریزید و دو قاشق غذاخوری سیب زمینی پوره شده و دو قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و بگذارید کاملا خرد و ترکیب شوند. این مخلوط زیاد خامه‌ای نیست ولی شکل سس به خود می‌گیرد.

مرحله چهارم

وقتی سیب زمینی‌ها کاملا برشته شدند، آنها را از فر خارج کنید و سماق و فلفل روی آنها بپاشید. سیب زمینی اسپایسی تنوری را همراه با سس سیر و سس کچاپ اسپایسی برای سرو آماده کنید.

 

نکات:

  • برای سس سیر لازم نیست حتما از غذاساز استفاده کنید. می‌توانید سیرها را با رنده ریز، رنده کنید و بعد با پوره سیب زمینی مخلوط کنید.
  • اگر دوست داشته باشید می‌توانید سماق را حذف کنید یا میزان فلفل آن کم کنید. همه این موارد سلیقه‌ای است.
  • می‌توانید سیب‌زمینی اسپایسی تنوری را با همان طعم‌دهنده‌ها ولیبه شکل درسته و تکه نشده هم در فر آماده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *