طرز تهیه کوفته انار

کوفته انار

کوفته انار یکی از انواع کوفته های خوشمزه و محبوب شمالی می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم است و می توانید همراه با یک پلوی زعفرانی یک وعده کامل را تهیه کنید. کوفته انار نیز گزینه مناسبی برای شب یلدا نیز می باشد. با افزودن کمی نعنا خشک طعم و مزه بسیار خوبی این غذا می گیرد.
شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان شیرینی و ترشی این غذا را با رب انار و شکر تنظیم کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کوفته انار

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست گرفته و رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید سپس به همراه گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و دیگر مواد به همراه ادویه ها مخلوط کنید و مواد را خوب ورز دهید تا مسنجم شود سپس به اندازه یک گردو از مواد برداشته و در دست به آن شکل دهید و داخل سینی قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به انسجام کافی برسد.

مرحله دوم

کوفته ها را بعد از گذشت ۱ ساعت از یخچال خارج کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و کوفته ها را داخل تابه با روغن داغ سرخ کنید و بعد از سرخ کردن از تابه خارج کنید.

مرحله سوم

پیاز سس را نگینی ریز یا رنده ریز بزنید و کمی تفت دهید سپس گردوی خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت داده تا بوی خامی گردو از بین برود سپس در ادامه رب گوجه را اضافه و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود در ادامه رب انار را نیز اضافه و تفت داده و در انتها آب و آب انار و کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاد.

مرحله چهارم

وقتی که سس به جوش آمد کوفته های سرخ شده را به آرامی داخل سس قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه دهید سس غلیظ و خورش به روغن بیفتد سپس به همراه برنج میل کنید. نوش جان

 

نکات:

  • مزه و طعم این کوفته ها کمی ترش مزه هستند می توانید به دلخواه در انتها پخت کمی شکر اضافه کنید.
  • بهتر است برای تهیه سس گردوها را خیلی ریز نکنید.
  • می توانید در انتها کمی نعنا خشک روی خورشت بریزید.
  • بهتر است از آب انار تازه و طبیعی استفاده کنید آب انارهای آماده دارای شکر هستند و برای این کوفته مناسب نیستند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *