طرز تهیه پیتزا پپرونی با سس مارینارا

پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزاهای معروف و بسیار پرطرفدار در جهان است که در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیاری دارد. این پیتزا با یک نوع سوسیس مخصوص تهیه می شود که پپرونی نام دارد و به همین دلیل با نام پیتزا پپرونی شناخته می شود.

اگر از طرفداران پیتزای تند هستید، پیشنهاد می‌دهیم پیتزا پپرونی ایتالیایی با سس مخصوصش را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه پیتزا پپرونی ایتالیایی با سس مارینارا

طرز تهیه پیتزا

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر پیتزا خود را در قالب پیتزا قرار دهید. سپس با سس مارینارا (طرز تهیه در ادامه توضیح داده خواهد شد) سطح خمیر را بپوشانید. در مرحله بعد کمی پنیر پیتزا سطح سس بریزید و حلقه‌های پپرونی را سطح پیتزا بچینید. پیتزا را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید و در این مدت هر چند دقیقه یکبار به آن سر بزنید. معمولا بعد از ۲۵ دقیقه پیتزا آماده است.

طرز تهیه سس مارینارا

ابتدا سیر را رنده کنید. سپس یک تابه برداشته و به مدت یک دقیقه سیر را در روغن زیتون تفت دهید. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و به خوبی سرخ کنید. حالا گوجه فرنگی را رنده کرده و به مواد اضافه کنید. سپس کمی تفت دهید تا آب آن تبخیر شود و سس حالت غلیظی به خود بگیرد.

سپس پونه کوهی، نمک، فلفل، پاپریکا، پودر انبه و آویشن را به سس اضافه کرده و شعله را زیاد کنید و دائما هم بزنید تا سس به جوش بیاید. دقت کنید که اندازه ادویه‌ها بیشتر به ذائقه خودتان بستگی دارد. حرارت را کم کنید تا به مدت  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشد. سس را از روی حرارت بردارید و ریحان را اضافه کنید. سس آماده است.

 

نکات:

 

3.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *