طرز تهیه مک اند چیز با پنیر چدار

مک اند چیز

مک اند چیز به خاطر راحتی و سرعت درست کردنش معروف است. خوبی این دستور تهیه انعطاف‌پذیری بالایی است که در استفاده از پنیر در آن وجود دارد. به همین خاطر دستور تهیه امروز را با پنیر چدار امتحان می‌کنیم. کافی است یک بار ماکارونی و پنیر را با پنیر چدار درست کنید تا تبدیل به غذای محبوب خانوادگی شود، چون ترکیب ساده این غذا را هم بزرگترها و هم بچه‌ها می‌پسندند. همچنین مک اند چیز با پنیر چدار ترکیبی عالی برای مهمانی و آخرهفته هم هست.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

مراحل تهیه مک اند چیز خانگی

مرحله اول

نیمی از کره را ذوب کنید و به پودر نان اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

مابقی کره را داخل تابه ریخته و سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید. آرد به آن افزوده و ۳ دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله سوم

سپس به آن شیر را به تدریج اضافه کنید تا آرد گلوله نشود. سس را حرارت دهید تا شیر بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و وقتی مایه یک دست شد به آن نمک و فلفل سیاه و پنیر چدار را اضافه کنید.

مرحله چهارم

پاستاهای آبکش شده را به سس اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله پنجم

مک اند چیز را داخل ظرف سرو ریخته روی آن مقداری پنیر چدار رنده شده و آرد سوخاری تردک بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا طلایی شود. سپس روی آن را با جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.

نکات:

  • در انتخاب پاستا دقت کنید که از فرم‌هایی مثل پاستا پروانه‌ای، پاستا صدفی یا لوله‌ای استفاده کنید، چون در این حالت سس پنیری به بهترین شکل می‌تواند به پاستا بچسبد.
  • یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه پنیر چدار داخل مک اند چیز شما طعم قوی‌تری به غذا بدهد و به علاوه، راحت‌تر بتوانید آن را رنده کنید، خوب است که ۵ الی ۱۰ دقیقه قبل از کشیدن مک اند چیز آماده داخل ظرف سرو، پنیر چدار را داخل فریزر بگذارید. برای رنده کردن از سوراخ‌های درشت رنده استفاده کنید.
4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *