طرز تهیه حلیم برنج همراه با کمک آرد برنج

حلیم برنج

حلیم معمولا با نخود و گندم پوست کنده طبخ می‌شود، اما در این پست آشپزی، طرز تهیه حلیم را به روشی متفاوت به شما آموزش می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم این بار حلیم برنج را به سفره تان بیاورید و به جای گندم، آرد برنج تردک را به این غذا اضافه کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 90 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه حلیم برنج

مرحله اول

گوشت را با پیاز و یک قاشق چای‌خوری نمک، همراه با 6 پیمانه آب روی آتش تند به جوش بیاورید، کف روی آن را بگیرید و سپس آتش را کم کنید. 3 ساعت به گوشت برای پخت فرصت دهید.

مرحله دوم

اگر در میانه پخت احساس کردید آب گوشت کم شده، به آن آب اضافه کنید. گوشت‌ها را بعد از پخت از قابلمه بیرون بیاورید و استخوان‌هایشان را جدا کنید. سپس با دست گوشت‌ها را ریش ریش کنید و با گوشت کوب، خوب بکوبید.

مرحله سوم

گوشت کوبیده را در قابلمه بریزید و با قاشق چوبی در آب گوشت هم بزنید تا بار دیگر آب به جوش بیاید. آرد برنج تردک را در یک فنجان آب سرد حل کنید و همانطور که حلیم را هم میزنید، آرد را به قابلمه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. سپس یک ساعت برای پخت دوباره به حلیم فرصت دهید. و بر اساس طرز تهیه حلیم خانگی، در آخرین ساعت پخت مدام آن را هم بزنید تا کشدار شود.

مرحله چهارم

حلیم را در ظرف دلخواه سرو کنید و روی آن را با کره آب کرده و دارچین تزیین کنید. سپس با یک ظرف شکر و نمک‌پاش سر سفره بیاورید تا کسانی که مایلند آن را به صورت شیرین میل کنند و کسانی که حلیم را با نمک می‌خورند، امکان ترکیب کردن نمک با آن را داشته باشند.

نکات:

  • بجای شکر از پودر قند یا عسل نیز می توانید استفاده کنید.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
این مطلب دردسر ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *