طرز تهیه کیک بهارنارنج

کیک بهارنارنج

کیک بهارنارنج یکی از خوش عطر و خوشبو ترین کیک بهاری است که بسیار خوشمزه و ساده می باشد. نارنج میوه ای است که از شکوفه تا خودش کارایی دارد شما می توانید با بهارنارنج انواع دمنوش ها و کیک ها و کوکی ها را تهیه کنید. بافت این کیک سبک و اسفنجی می باشد و شما به دلخواه می توانید در قالب میان تهی یا لوف و یا گرد ساده تهیه کنید و روی آن را با شکلات ذوب شده یا کرمفیل تزئین کنید و برای یک عصرانه و یا دورهمی خاص تهیه کنید. همین الان دست به کار شوید این کیک بسیار خوشمزه و خوش عطر را تهیه کنید و انرژی مثبت را به خود و خانه جذب کنید. در ادامه طرز تهیه کیک بهارنارنج توسط پودر کیک وانیلی محصول جدید صنایع غذایی تردک را به شما آموزش داده‌ایم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کیک بهارنارنج خانگی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها و مایعات افزودنی را از یخچال خارج نمایید تا به دمای محیط برسند. فر را جهت گرم شدن به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن نمایید.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را در ظرف بزرگی حدود 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط نمایید. آب (یا شیر) ، روغن و مربای بهارنارنج را به تخم مرغ ها اضافه نموده و حدود 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط نمایید. پودر کیک را به مخلوط اضافه کرده و ابتدا 1 دقیقه با دور کند، سپس 3 دقیقه با دور تند به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود.

مرحله سوم

سطح داخلی قالب را کمی چرب کرده و یا از کاغذ روغنی استفاده نمایید، سپس خمیر را در قالب بریزید. قالب را حدود 35 تا 45 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. در نهایت درب فر را تا 20 دقیقه باز نکنید زیرا از پف کردن کیک جلوگیری می کند. جهت اطمینان از پخت کامل کیک، یک خلال دندان و یا چنگال در کیک فرو ببرید، چنانچه مواد کیک به آن نچسبد کیک آماده است.
پس از خارج کردن از کیک 10 دقیقه منتظر بمانید تا قالب به دمای محیط برسد و سپس کیک را از آن خارج نمایید.

مرحله چهارم

برای تهیه کرمفیل کیک بهارنارنج ابتدا زرده های تخم مرغ را با وانیل و شکر برای چند دقیقه بزنید تا روشن و کشدار شود. در حین زدن یک قاشق از شربت مربا اضافه کنید تا کرمفیل عطر و بوی بهارنارنج بگیرد. سپس نشاسته ذرت را مخلوط کنید و در حین زدن، شیر داغ را اضافه کنید و خوب بزنید تا مواد یکدست شود، مایه را روی حرارت ملایم بپزید و مدام هم بزنید تا به غلظت برسد، در حدی روان باشد که روی کیک باقی بماند، کمی که از حرارت افتاد داخل قیف ریخته و کیک را تزیین کنید.نوش جان

 

نکات:

  • می توانید از پودر بهار نارنج نیز برای تهیه این کیک استفاده کنید.
  • می توانید مربا را تا ۳/۴ پیمانه بیشتر کنید.
  • در طبقه وسط فر سینی را قرار دهید.
  • برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  • با توجه به فرهای مختلف و دماهای آن، بهتر است کیک را بعد از ۴۵ دقیقه چک کنید و اگر نیاز داشت زمان بیشتری بدهید.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده کیک تردک استفاده نمایید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *