طرز تهیه پنکیک موز به شکل شیر برای صبحانه کودک

تشویق کودکان برای خوردن صبحانه یا یک میان وعده خونگی و سالم که میوه هم در اون باشه شاید یکم سخت باشه اما بهتون اطمینان میدم اگه این بشقاب رو جلوی کودکان بذارید تا تکه های آخرش رو هم می خورند. تزیین پنکیک به شکل شیر برای صبحانه کودک یا میان وعده کار سختی نیست فقط کافیه پنکیک را با پودر پنکیک با طعم موز تردک به شکل قلب درست کنید و چندتا نارنگی رو پوست بکنید و درون بشقاب بچینید می تونید با کمی خلاقیت تغییراتی که دوست دارید بدید. این فقط یک ایده بود که دوست داشتم برای شما به اشتراک بذارم امیدوارم خوشتون بیاد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک موز برای کودک

مرحله اول

یک عدد موز را درون ظرفی ریخته با چنگال له کنید؛ یا آن‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید تا خوب هم بخورد و تبدیل به پوره‌ای نرم و خمیری شود.

مرحله دوم

پودر پنکیک با طعم موز تردک را در ظرف گودی ریخته و با پوره موز، شیر، روغن و تخم مرغ به مدت 3 دقیقه (1 دقیقه با همزن برقی) مخلوط نمایید.

مرحله سوم

تابه نچسبی را روی شعله ملایم قرار دهید تا کاملاً داغ شود . برای درست کردن این بشقاب صبحانه نیاز به یک قالب قلبی پنکیک دارید . قالب قلب را درون تابه بذارید و مایه پنکیک را بریزید وقتی کمی خودشو گرفت قالب را بردارید.

مرحله چهارم

زمانی که حباب هایی روی پنکیک مشاهده گردید به وسیله یک کفگیر پلاستیکی آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک هم به رنگ قهوه ای روشن در بیاید.

مرحله پنجم

یک پنکیک دایره ای هم درست کنید و با بالای قالب قلبی برش بزنید و این تکه را به عنوان چانه صورت شیر در بشقاب بگذارید. نارنگی ها را پوست بگیرید و دور پنکیک بچینید.

مرحله ششم

از حلقه های موز به عنوان گوش و دماغ استفاده کنید و از حلقه توت فرنگی به عنون لپ های صورت شیر ، من از 3 تا دراژه برای چشم و نوک بینی استفاده کردم می تونید از میوه هم استفاده کنید.

 

نکات:

  • برای تهیه پنکیک نیازی به ریختن روغن در تابه نیست.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده پنکیک تردک استفاده نمایید.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *