طرز تهیه نان دارچین کشمشی خانگی

نان دارچین کشمشی

نان دارچین کشمشی یکی از انواع نان های عصرانه است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ مثل چای یا قهوه سرو می شود، طرز تهیه این نان بسیار ساده است و برای خوشمزه‌تر شدن آن می‌توانید از کشمش یا ادویه دلخواهتان استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه نان دارچین کشمشی

مرحله اول

برای تهیه نان بدون گلوتن ابتدا فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. آرد تردک، سه چهارم فنجان شکر، نمک و جوش شیرین را در یک کاسه بزرگ  بریزید و خوب آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

در یک کاسه دیگر تخم مرغ‌ها، شیر نارگیل، روغن کانولا و عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی‌که کاملا مخلوط شوند. حالا این مایه را به کاسه آرد اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید تا کاملا مواد به خورد آرد برود و یک مایه خمیری شکل درست شود. حالا کشمش‌ها را به خمیر اضافه کنید.

مرحله سوم

قالب نان به اندازه ۲۲ در ۱۲ سانتی‌متر را به روغن آغتشه کنید. سپس نصف خمیر را به عنوان لایه زیری در قالب بریزید.

مرحله چهارم

در یک کاسه کوچک باقی‌مانده شکر و دارچین را با هم ترکیب کنید و روی لایه زیری خمیر بپاشید و در نهایت نصف دیگر خمیر را روی لایه زیری قرار دهید. سپس با چاقو روی خمیر، سوراخ‌های کوچکی ایجاد کنید.

مرحله پنجم

قالب نان را در فر بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۵۰ دقیقه بپزد. بعد از پختن قالب را از فر خارج کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا قالب خنک شود، سپس نان را از داخل قالب خارج کنید. نان دارچین کشمشی شما حالا آماده است.

 

نکات:

  • اگر دوست داشته باشید می‌توانید این نان سالم را با شیر لبنی به جای شیر نارگیل میل کنید.
  • حتما از تخم مرغ‌های بزرگ با دمای اتاق استفاده کنید. واقعا در بافت نان تفاوت ایجاد می‌کند
  • این نان کشمشی تا ۴ روز در یخچال تازه می‌ماند. بهتر است در یخچال نگهداری شود چون محصولات پخته شده بدون گلوتن وقتی از یخچال خارج می‌شوند به سرعت فاسد می‌شوند.
4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *