طرز تهیه کدو کبابی مزه دار شده ی ایتالیایی

گیاهخواران یا  کسانی که طرفدار یک شام سبک و خوشمزه‌اند، یا حتی کسانی که عاشق مزه کردن پیش غذاهای مختلف هستند و پیش غذا را حتی به غذای اصلی ترجیح می‌دهند. کدو کبابی مزه‌دار شده به سبک و سیاق ایتالیایی یک پیشنهاد جذاب است. این پیشنهاد جذاب با چاشنی‌های خاصی مزه‌دار شده و داخل فر کبابی می‌شود. همراه ما باشید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : کمتر از 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کدو سبز کبابی

مرحله اول

ایتالیایی‌ها عاشق ترکیب سیر و گوجه هستند و اگر شما هم به گوجه خشک دسترسی دارید از پاستا با گوجه خشک گرفته تا این غذای خوشمزه را می‌توانید به راحتی تهیه کنید. برای شروع پیاز را خوب بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. حبه سیر را هم بعد از پوست کندن و آب گرفتن به کمک گوشت‌کوب له کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید چاشنی گوجه فرنگی خشک و مزه‌دار شده در روغن را به اندازه لازم داخل آبکش بریزید تا روغن آن کاملا گرفته شود. (این چاشنی به صورت کارخانه‌ای در خیلی از کشورها موجود است و در ایران هم به صورت سنتی می‌توانید آن را از ترشی فروشی‌ها تهیه کنید. اما چون ممکن است به آسانی آن را پیدا نکنید، طرز تهیه آن را در ادامه گفتیم).

مرحله سوم

کدوها را خوب بشویید و بدون این که پوست آن‌ها را بگیرید از طول نصف کنید. حالا فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بعد از چند دقیقه که فر به حرارت مورد نظر رسید کدوها را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب کنید و حدود بیست دقیقه روی کاغذ نسوز داخل فر قرار دهید.

مرحله چهارم

نوبت آماده کردن چاشنی غذا است. برای مزه‌دار کردن کدوها، پودر سوخاری، پیاز خرد شده، سیر له شده و گوجه فرنگی خشک شده در روغن، پودر پنیر پارمسان و برگ آویشن را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید. دان کاج را هم داخل مخلوط‌کن بریزید و بعد از کمی خرد شدن به مواد اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید. در آخر با مقدار زیادی فلفل سیاه مزه‌دار کنید.

مرحله پنجم

کدوها را از فر بیرون بیاورید. چاشنی آماده شده و باقی روغن زیتون را روی آن‌ها بریزید و دوباره حدود 10 تا 15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی‌رنگ شوند.

طرز تهیه چاشنی گوجه فرنگی خشک شده در روغن زیتون

گوجه فرنگی‌ها را به صورت حلقه‌ای برش داده و داخل فر یا زیر آفتاب خشک کنید. سپس لایه لایه گوجه فرنگی‌های خشک شده را داخل شیشه با مقداری آویشن و برگ رزماری بچینید. اجازه دهید یک سانتی‌متر از روی شیشه خالی بماند، سپس روغن زیتون را روی گوجه‌ها ریخته و در شیشه را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. گوجه فرنگی خشک شده در روغن زیتون را می‌توانید به صورت آماده از ترشی فروشی‌ها تهیه کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *