طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای جو پرک

سوپ فلفل دلمه ای جو پرک

سوپ فلفل دلمه ای جو پرک یکی از انواع سوپ می باشد که بسیار خوش مزه و لذیذ می باشد که بسیار آسان ساده می باشد و در زمان کوتاه آماده می شود. سوپ فلفل در روزهای سرد زمستانی یک پیشنهاد ویژه می باشد که می توانید آن را به صورت داغ سرو کنید تا از گرمای آن استفاده کنید و به دلیل اینکه سرما خوردگی و مریضی در زمستان بیشتر می شود درست کردن این سوپ مقوی پیشنهاد ویژه می باشد. سوپ فلفل دلمه به دلیل وجود دلمه داخل آن دارای خواص زیادی از جمله سرشار از فیبر، پروتئین و آهن می باشد. فلفل دلمه به دلیل طعم و مزه متفاوت و همچنین رنگ های مختلف آن به سوپ زیبایی خاصی می دهد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای جو پرک در منزل

مرحله اول

ابتدا فلفل دلمه ها را بشورید و با چاقو تخمه های داخل آن را خارج کنید و روی تخته برش آن ها را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. سیر را بشورید و پوست آن را بگیرید و پوره کنید و کنار بگذارید. برای آب مرغ می توانید یک تکه مرغ را داخل قابلمه با آب به مدت ۲ ساعت به همراه پیاز و زنجبیل بپزید و بعد از پخته شدن آن مرغ را جدا کنید و از آب مرغ برای سوپ استفاده کنید. جعفری را بشورید و آن ها را بعد از خشک کردن روی تخته برش ریز خرد کنید. هویج را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را یا رنده کنید یا به صورت نگینی خرد کنید. جو پرک را در آب خیس کنید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید نرم شود. سپس جو پرک را از صافی رد کنید تا آب آن کشیده شود.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و فلفل های نگینی خرد شده را روی حرارت ملایم تفت دهید تا فلفل دلمه ها کاملا نرم شود و حالت پختگی بگیرد. سپس سیر و ادویه و پاپریکا را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. سیر را آن قدر تفت دهید که از خامی بیرون آید و عطر آن پخش شود.

مرحله سوم

بعد از تفت دادن مواد آن نوبت آب مرغ و رب گوجه فرنگی می باشد، آن ها را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و هویج های خرد شده را اضافه کنید اجازه دهید روی شعله ملایم به مدت ۳۰ دقیقه بپزد و بعد این زمان جعفری و جو پرک را که از قبل آماده شده است به مواد اضافه کنید و اجازه دهید جعفری و جو پرک پخته شود. تا پخته شدن آن ها و به غلظت رسیدن سوپ مداوم هم بزنید که جو ها ته نگیرند و به ته قابلمه چسبیده نشود. سپس بعد از آن که سوپ فلفل دلمه ای جو پرک به غلظت رسید زیر شعله را خاموش کنید و ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • می توانید در کنار این سوپ لیمو تازه سرو کنید.
  • می توانید برای تزئین از مقداری جعفری روی سوپ استفاده کنید.
  • می توانید از قارچ در سوپ استفاده کنید.
  • می توانید به جای رب گوجه فرنگی از شیر و خامه داخل مواد استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درپیش غذا ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *