طرز تهیه آش جو با گوشت گوسفندی

آش جو با گوشت

آش جو با گوشت یکی از آش های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد. این آش جو با گوشت گوسفندی تهیه می شود ولی به دلخواه می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید. شما به دلخواه می توانید گوشت این آش را به صورت ریش ریش در بیاورید و یا اگر دوست دارید آش کشدار و لعاب داری داشته باشید باید گوشت را با کمک گوشتکوب برقی یا دستی خوب بزنید تا پوره شود، سپس به آش جو با گوشت اضافه کنید. آش جو یکی از آش های مرسوم در استان مرکزی می باشد که در بیشتر شهرها با کمی تغییرات تهیه می شود. آش یک وعده غذایی بسیار لذیذ است که بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است. به صورت کلی می توان گفت ما ۴۰۰ نوع آش سنتی ایرانی داریم که در ۱۰ نوع آن از گوشت استفاده می شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه سوپ جو قرمز

مرحله اول

ابتدا باید از شب قبل جو را با کمی آب خیس کنید تا راحت تر پخته شود. نخود و لوبیا را نیز خیس کنید تا علاوه برا طبخ راحت آن نفخ حبوبات گرفته شود. نیازی به خیس کردن عدس از شب قبل نیست و ۱ ساعت قبل از شروع آشپزی آن را خیس کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در ادامه باید اول گوشت را داخل زودپز یا قابلمه بپزید. برای این کار ۱ عدد از پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را به همراه پیاز و کمی فلفل سیاه تفت دهید و روی آن آب جوش ریخته و اجازه دهید تا گوشت کاملا پخته و نرم شود. سپس گوشت را از قابلمه خارج کنید و آب گوشت را از صافی رد کنید.

مرحله سوم

جو را به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا کاملا پخته شود. نخود و لوبیا را نیز به همراه کمی آب و نمک داخل قابلمه جداگانه ریخته و بگذارید تا پخته شود. وقتی جو به جوش آمد کره را داخل جو ریخته و بعد از پخت باید نخود و لوبیا و عدس را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا آب گوشت صاف شده را داخل قابلمه حبوبات ریخته و سبزی آش را که از قبل پاک کردید و به اندازه دلخواه خرد کردید اضافه کنید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا آش کم کم پخته شود. در ادامه گوشت پخته شده را به همراه گوشت کوب برقی یا دستی له کنید و به آش در حال پخت اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

در انتها کمی نعنا داغ را با زردچوبه تفت دهید و مقداری را برای تزئین کنار بگذارید و کمی را به آش اضافه کنید. حالا ۴ الی ۵ ق غذا خوری پیاز داغ به آش اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه به آش افزوده و هم بزنید. وقتی آش غلیظ شد می توانید به دلخواه کمی کشک داخل آش بریزید و یا در انتها برای تزئین روی آش جو با گوشت بریزید. نوش جان

 

چند نکته

  • اگر جو را از ابتدا هم نزنید اصلا ته نمی گیرد.
  • می توانید گوشت را ریش ریش کنید.
  • به دلخواه می توانید حبوبات دیگر به این اش اضافه کنید.
  • غلظت این آش به سلیقه خود بستگی دارد.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درپیش غذا ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *