طرز تهیه سالاد مرغ یونانی با نان پیتا

اگر طرفدار مرغ گریل شده و نان پیتا هستید، طرز تهیه سالاد مرغ یونانی را در ادامه بخوانید. یادتان نرود که آشپزی یونانی‌ها با چربی‌های سالمی مثل روغن زیتون معنا پیدا می‌کند و سالادهای رنگارنگشان مواد مغذی متنوعی را به بدنتان می‌رسانند. ما طرز تهیه یکی از این سالادهای خوشمزه به نام سالاد مرغ یونانی را به شما آموزش می‌دهیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی با نان پیتا

مرحله اول

برای آماده کردن یکی از سالادهای محبوب آنها، ابتدا گریل را با دمای متوسط گرم کنید و سطح آن‌ را با فرچه آشپزی چرب کنید. در فاصله گرم شدن گریل، زردآلود و آب پرتقال را یکدیگر به آرامی در ظرفی که مناسب مایکروویو است مخلوط کنید. سپس ظرف مورد نظر را به مایکروویو منتقل کنید و به مدت سه دقیقه اجازه دهید تا گرم شود. امتحان کنید که برگه‌های زرد نرم باشند.

مرحله دوم

در این مرحله از تهیه سالاد مرغ یونانی، آب لیمو، سرکه، پونه خشک شده، سیر، یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک و مقداری فلفل را با یکدیگر ترکیب کنید و به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا به خورد هم بروند. در ادامه روغن زیتون را به این ترکیب اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا نوبت به سینه‌های مرغ رسیده است؛ مرغ را با یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک و مقداری فلفل مزه دار کنید. سپس با دو قاشق از سسی که در مرحله قبل تهیه کردید، ترکیب کنید.

سینه مرغ را روی صفحه گریل که از قبل گرم کردید قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا مغز پخت شود و رنگ آن تغییر کند. این کار در دمای 80 درجه گریل، حدود پنج دقیقه زمان می‌برد. پس از اینکه مرغ‌ها خنک شدند، آن‌هار به صورت اریب برش دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ نان‌های پیتا برای سالاد مرغ می‌رویم. به آرامی سطح نان را از سبوس اضافی پاک کنید و با فرچه مقداری سس روی آن بمالید. سپس نان را در صفحه گریل قرار دهید تا کمی برشته شود.

مرحله پنجم

پس از برشته شدن نان‌ها، هر کدام به شش مثلث تقسیم کنید. سپس کاهو، گوجه، خیار فلفل و باقیمانده سس را در ظرفی مخلوط کنید. حالا وقت آن است که سالاد یونانی را به ظرف سرو منتقل کنید. این میزان از سالاد برای چهار نفر کافی است.پس ترکیبات را در چهار ظرف به‌طور مساوی تقسیم کنید.

مرحله ششم

در ادامه ماست پرچرب را با ترکیب برگه زردآلو و آب پرتفال مخلوط کنید و در ظرفی جداگانه، کنار سالاد نوش جان کنید.

 

چند نکته

  • می توانید از هات سس برای مزه دار کردن مرغ ها استفاده کنید.

 

منبع: foodnetwork

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *