طرز تهیه پیتزا پپرونی رستورانی

پیتزا پپرونی رستورانی

پیتزا پپرونی رستورانی با یک نوع سوسیس مخصوص تهیه می شود که پپرونی نام دارد و به همین دلیل با نام پیتزا پپرونی شناخته می شود. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پیتزا پپرونی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پیتزا پپرونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه پیتزا پپرونی رستورانی در منزل

مرحله اول

ابتدا سوسیس پپرونی را روی تخته با چاقو ورقه ورقه برش می دهیم و فلفل دلمه ای را می شوییم و وسط آن را خالی می کنیم و روی تخته آشپزخانه برش های عمودی می دهیم و سپس افقی خرد می کنیم تا به صورت مربع های ریز در بیایند و بعد گوجه فرنگی را آبکش می کنیم و داخل آن را با دقت خالی می کنیم چون در پیتزا باعث می شود خمیر خیس شود،پس فقط قسمت گوشت دار آن را خرد می کنیم به صورت مربع های کوچک و مواد خرد شده را در بشقابی می ریزیم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله دوم

سپس خمیر پیتزا که توسط پودر آماده خمیر پیتزا تردک آماده کرده ایم را در کف قالب می گذاریم بطوریکه تمام قسمت های خمیر به صورت یکسان حجم داشته باشد و روی آن صاف باشد. روی سطح خمیر سس کچاب می ریزیم و با کف قاشق آن را روی خمیر کاملا می کشیم تا تمام نقاط خمیر از سس پوشیده شود و بعد نصف پنیر را روی خمیر می ریزیم دقیقا پنیر را نیز مانند سس سعی می کنیم به همه جای خمیر بریزیم و مواد خرد شده را لایه لایه روی پنیر می ریزیم به این شکل که سوسیس خرد شده را روی پنیر پخش می کنیم و سپس فلفل دلمه ای را روی سوسیس می ریزیم و در آخر گوجه فرنگی ها را روی کل سطح مواد می ریزیم و به هر میزان که تمایل دارید آویشن روی مواد می پاشیم و باقی پنیر پیتزا را روی سطح مواد می ریزیم تا کاملا مواد پیتزا را پوشش دهد.

مرحله سوم

پیتزا را در فر قرار می دهیم تا پنیر آب آب شود و به رنگ طلایی در بیاید و پیتزا دارای حجم شود و اصطلاحا پف کند که ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای طی شدن این فرآیند زمان لازم است. پیتزای آماده شده را از فر خارج کنید و با سس کچاب سرو کنید.نوش جان

 

نکات:

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *