طرز تهیه پیتزا قارچ و پنیر گیاهی بدون گوشت

پیتزا قارچ و پنیر

پیتزا قارچ و پنیر یکی از انواع پیتزاها می باشد که همان طور که از نامش پیداست قارچ مواد اصلی تشکیل دهنده آن می باشد. پیتزا ها غذاهای ایتالیایی به حساب می آیند که در بین همه مردم دنیا محبوب هستند و یکی از وعدها غذاهایی خوشمزه به حساب می آیند. اما پیتزا قارچ یک پیتزای بسیار ساده برای کسانی است که گیاه خوار هستند و گوشت و کالباس نمی خورند آنها تلاش می کنند کمترین آسیب را به محیط زیست بزنند شما می توانید از پنیر پیتزا گیاهی در تهیه این پیتزا استفاده کنید. بافت و طعم این پیتزا فوق العاده می باشد و مزه بسیار خوبی دارد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه پیتزا قارچ و پنیر گیاهی بدون گوشت

مرحله اول

پودر آماده خمیر پیتزا تردک رو با آب و روغن مخلوط کرده و ورز میدهیم به صورتی که خمیر اصلا به دست نچسبد (اگر چسبناک شد کمی آرد سفید اضافه کرده و ورز میدهیم) میگذاریم ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند.

مرحله دوم

در این فاصله قارچ ها را بشورید و خشک کنید و اسلایس کنید سپس داخل تابه با مقداری روغن خوب با حرارت بالا تفت دهید تا آبش کم کم کشیده شود سپس به آن فلفل دلمه خرد شده اضافه کنید و تفت دهید و در ادامه رب گوجه فرنگی و ادویه ها افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

بعد از ۱.۵ ساعت خمیر حجیم شده است پف آن را با مشت بگیرید و خمیر را داخل قالب مورد نظر با وردنه پهن کنید سپس روی خمیر را با سس کچاب یا سس پیتزا بزنید و روی آن مواد قارچی را بریزید و در انتها گوجه خشک و پنیر پیتزا گیاهی را بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته و طلایی شود. نوش جان

 

نکات:

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *