طرز تهیه کتلت میگو

کتلت میگو می توانید گزینه خوبی برای افرادی که میگو نمی خورند باشد شما به راحتی می توانید در منزل کتلت میگو تهیه کنید و از خواص خوب آن بهرمند شوید مهم نیست از چه سایزی برای تهیه میگو استفاده می کنید اما کسانی که به خاطر طعم میگو آن را نمی خورند حتما کتلت میگو را امتحان کنند زیرا طعم میگو متعادل تر می شود و به راحتی می توانید با این کتلت ارتباط برقرار کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه کتلت میگو

مرحله اول

برای اینکه بوی زهم میگو ها از بین برود بهتر است یک قابلمه پر آب کنید و روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد سپس بعد از جوش آمدن میگوها را داخل آب ریخته و برای ۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد سپس آبکشی کنید.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تا آب پز شود. میگوها را بعد از آبکش کردن داخل غذاساز یا با کمک گوشتکوب برقی خوب پوره کنید تا کاملا یکدست شود. پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس آب پیاز را بگیرید تا کتلت وا نرود.

مرحله سوم

سیب زمینی ها را بعد از پخت رنده بزنید و به همراه میگو پوره شده و سیر و پیاز و سبزی خشک یا تازه و ادویه ها و نمک داخل یک کاسه ریخته و خوب مواد را هم بزنید سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود برای انسجام بیشتر کتلت کمی آرد سفید اضافه کنید تا مایه کتلت منسجم شود.

مرحله چهارم

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه کتلت بردارید و کف دست به آن فرم دهید بهتر است دست های خود را خیس کنید سپس پودر سوخاری را داخل یک کاسه ریخته و کتلت را داخل پودر میگو سوخاری تردک بزنید و در روغن داغ سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه پلو یا نان سرو کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • به دلخواه می توانید مقداری فلفل قرمز و سیر را بیشتر بریزید.
  • افزودن سبزی اختیاری می باشد.
  • می توانید به دلخواه کمی پودر دارچین برنید.
  • اگر دوست ندارید می توانید مایه کتلت را داخل پودر سوخاری نزنید و مستقیم داخل روغن سرخ کنید.
  • حرارت باید ملایم باشد تا کتلت کاملا مغز پخت شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *