طرز تهیه پاکورا میگو غذای هندی پاکستانی تند و خوشمزه

یک اسنک هندی پاکستانی به اسم پاکورا! پاکورا انواع مختلفی داره که رایج ترینش با پیازه. ولی با هویج، سیب زمینی و خیلی چیزای دیگه هم درست می شود. پاکورای میگو تقریبا نوع جدید از پاکورا است، در صورتی که در آن از سبزی‌های معطری مثل نعنا یا گشنیز استفاده کنید بسیار خوش ‌طعم‌تر می‌شود. این غذا برای مهمانی‌ها هم گزینه مناسبی است چون زمان آماده کردن آن کم است و به سرعت می‌توانید از مهمانانتان با یک اسنک ترد و خوشمزه پذیرایی کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه پاکورا میگو

مرحله اول

میگو‌هایی که قبلا پوست کنده و پاک کرده‌اید را زیر آب سرد بشوئید، بعد به خوبی آن‌ها را خشک کنید. بعد از اینکه میگو‌ها کاملا خشک شدند آن‌ها را در کاسه‌ای بریزید و ادویه‌ها و سیر کاملا ریز شده به همراه پیاز، فلفل سبز، آرد برنج تردک، پودر میگو سوخاری تردک را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس آبلیمو، کمی روغن و مقدار کمی آب به میگو‌ها اضافه کنید و با دست به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید تا همه میگو‌ها مزه‌دار شوند.(به دلخواه می‌توانید اندازه نوک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر هم به آن اضافه کنید).

مرحله دوم

روغن را در قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید، وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد؛ میگو‌ها را به آرامی داخل آن بیندازید و بگذارید خوب سرخ شود. بعد از چند دقیقه وقتی میگو‌ها طلایی رنگ شد آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و روغن اضافه آن را بگیرید. پاکورای میگو را در ظرف دلخواهتان سروکنید. می‌توانید در کنار این غذای دریایی خوشمزه انواع آبمیوه و موکتل هم سرو کنید.

 

چند نکته

  • خمیر به دست آمده از پودر میگو سوخاری تردک حاوی ادویه های ارگانیک و طبیعی می باشد که علاوه بر رفع بوی ضخم، باعث پف کردن میگوها و خوشمزگی خاصی به آنها می بخشد.
  • پاکورا میگو را می‌توانید به همراه سیب زمینی سرخ شده ، سس تارتار و سالاد کلم میل کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *