طرز تهیه ماهی انگشتی با سبزیجات

 افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کنند اغلب در تهیه وعده‌های غذایی مناسب خود به چالش بر می‌خورند و همیشه به دنبال محاسبه کالری غذاهایی هستند که در طول روز میل می‌کنند. با این که دقت به تغذیه در افراد ورزشکار حتی از میزان فعالیت ورزشی که در طول هفته انجام می‌دهند هم مهم‌تر است ولی ممکن است فرد با خوردن غذاهای هر چند سالم ولی تکراری خسته بشود و در ادامه دادن مسیر ورزشی خود دچار لغزش شود. پس آشنایی با لیستی از غذاهای خوشرنگ و خوشمزه یکی از اصول ادامه دادن یک رژیم است.
طرز تهیه ماهی انگشتی  بسیار آسان بوده و غذایی خوشمزه و مناسب برای کودکان شما محسوب می‌شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه ماهی انگشتی با سبزیجات

مرحله اول

لیموترش، شوید، پیازچه و جعفری را شسته و داخل یک آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند. پوست لیمو را رنده کنید و همراه پیازچه، آرد، جعفری و شوید داخل غذاساز به پودر ماهی سوخاری تردک اضافه کنید تا پودر سوخاری به رنگ سبز روشن شود. به مقدار لازم نمک و فلفل نیز اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد داخل غذاساز را داخل یک کاسه بریزید. فیله ماهی را به صورت تکه‌های 5 سانتی‌متری برش دهید. تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکانید. تکه‌های ماهی را بعد از این که داخل تخم مرغ زدید، داخل پودر سوخاری بغلتانید و کنار قرار دهید. در این مرحله می‌توانید بلافاصله ماهی‌ها را سرخ کنید یا این که آن‌ها را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس سرخشان کنید.

مرحله سوم

برای سرخ کردن ماهی‌ها حدود یک سانتی‌متر روغن داخل تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. تکه‌های ماهی انگشتی را داخل روغن سرخ کنید. هر طرف ماهی را حدود یک تا دو دقیقه سرخ کرده و آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. سپس آن‌ها را روی یک دستمال تمیز بچینید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. وقتی تمام تکه‌های ماهی سرخ شدند، آن‌ها را همراه سس مورد علاقه خود سرو کنید.

 

نکات:

  • نگهداری ماهی‌ها در یخچال باعث می‌شود بیشتر مزه‌دار شوند. بنابراین می‌توانید حدود دو ساعت زودتر آن‌ها را آماده کرده و داخل یخچال قرار دهید سپس سرخ کنید.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *