طرز تهیه ماهی کیلکا سوخاری

ماهی کیلکا سوخاری

ماهی کیلکا سوخاری یکی از انواع سوخاری بسیار راحت است که با خمیر بنیه ای کاور شده و در روغن داغ سرخ می شود. ماهی کیلکا سوخاری از نظر اقتصادی بسیار به صرفه و خوشمزه می باشد و از ویتامین و خواص ماهی نیز بهرمند است. این ماهی در دریای مازندران نیز به صورت اختصاصی صید می شود که دارای سه نوع می باشد معمولی، چشم درشت، آنچووی. آنها در طول روز به صورت گله حرکت می کنند و در شب متراکم می شوند. از خواص خوب ماهی کلیکا می توان به سرشار از ویتامین های A و D و E می باشد که برای بدن بسیار مفید است. تهیه این خوراک ماهی خوشمزه در خانه هم امکان‌پذیر است و فقط کافی است کمی صبر و سلیقه به خرج دهید تا با خلاقیت و پودر سوخاری پفکی تمپورا تردک یک غذای متفاوت و دلپذیر برای خود و خانواده‌تان آماده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه ماهی کیلکا سوخاری

مرحله اول

ابتدا باید ماهی کیلکا را پاک کنید. برای پاک کردن ماهی ابتدا سر ماهی را با دست جدا کنید و شکم ماهی را نیز باز کنید با یک فشار به ستون مهره و محتویات داخل شکم و دم را خارج کنید به همین راحتی شما ماهی کیلکا را فیله کردید.

مرحله دوم

برای مزه دار کردن ماهی، فیله های ماهی را داخل یک کاسه ریخته و ادویه ها و زعفران و آبلیمو را اضافه کنید و با دست مواد را خوب هم بزنید تا ادویه ها به همه فیله ها برسد سپس درب ظرف را بگذارید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مرینیت شود.

مرحله سوم

طبق آموزش روی بسته پودر سوخاری پفکی تردک، خمیر بنیه را آماده کنید. در ادامه داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس ماهی کیلکا مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و دانه دانه داخل خمیر بنیه بزنید و تکان دهید تا مواد اضافی آن بریزید.

مرحله چهارم

سپس داخل روغن داغ انداخته و می بینید که خیلی سریع پف می کند خوب زیر و رو کنید تا ماهی طلایی شود در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • به دلخواه می توانید برای مرینت کردن ماهی از ادویه های دلخواه استفاده کنید.
  • اگر خمیر بنیه سفت شد کمی ماء الشعیر بریزید و اگر رقیق بود کمی آرد استفاده کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *