طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب تابه ای یکی از این روش های پخت است که توسط خانم های خانه دار از آن استقبال خوبی شده است. روش پخت جوجه کباب در ماهیتابه علاوه بر اینکه ریخت و پاش کمتری دارد ، برای خانم های خانه دار هم بسیار آسان تر و سریعتر است. جوجه کباب تابه ای را می توانید به انتخاب خود با سیخ چوبی یا بدون سیخ چوبی تهیه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تابه ای تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای بدون سیخ

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب تابه ای ابتدا مرغ را تمیز کنید و به اندازه جوجه کباب خرد کنید ، سپس آنرا بشویید و آبکشی کنید. در ادامه اجازه دهید آب اضافی مرغ به طور کامل برود و خشک شود. در صورت تمایل می توانید مرغ را مانند جوجه کباب ذغالی با آبلیمو ، ماست و … طعم دار کنید.

مرحله دوم

یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و به قدری روغن مایع داخل آن بریزید که فقط کمی چرب شود ، سپس جوجه ها را داخل تابه بچینید. بهتر است از تابه های چدنی یا تفلون استفاده کنید که گوشت مرغ به تابه نچسبد. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر روی گوشت مرغ بریزید و درب تابه را بگذارید تا گوشت مرغ با حرارت بسیار ملایم سرخ شود.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت زعفران را به همراه کره اضافه کنید. جوجه های را در کره تفت دهید تا نرم تر و لذیذتر شوند. در ادامه فلفل دلمه ای و پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در کنار جوجه ها در کره سرخ کنید.

مرحله چهارم

گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و کنار تابه بچینید تا سرخ شوند. در کنار جوجه کباب تابه ای می توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید. در پایان جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *