طرز تهیه میگو سوخاری بوشهری

میگو سوخاری

میگو سوخاری یکی از انواع غذاهای فست فودی و خوشمزه در جهان است که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانید به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید ، می توانید آنرا به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم سرو کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر میگو سوخاری تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری میگو سوخاری تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه میگو سوخاری مجلسی بوشهری

مرحله اول

میگو پاک شده آماده است فقط باید با یک چاقو پشت کمر میگو را می بریم و با یک خلال دندان رگ سیاه آن را خارج می کنیم و تمیز آبکش می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم و سیر ها را پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم.

و داخل ظرف میگو ها می ریزیم و آبلیمو را نیز اضافه می کنیم و نمک،فلفل روی میگو ها می پاشیم و مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا میگوها با مواد آغشته شوند و روی کاسه را سلفون می کشیم.

و به مدت ۳ ساعت اجازه می دهیم تا در یخچال میگوها طعم دار شوند. سپس میگو ها را از یخچال خارج می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و آرد سوخاری را نیز در کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم

آرد سفید را نیز در کاسه ای دیگر می ریزیم و کنار هم قرار می دهیم و در تابه ای کوچک و عمق دار روغن به اندازه ای می ریزیم که میگوها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا آرام داغ شود. زمانیکه روغن داغ شد میگو را ابتدا در آرد سفید می غلتانیم

و بعد داخل تخم مرغ می زنیم و در آخر در پودر میگو سوخاری تردک می غلتانیم تا کاملا پوشیده شود و داخل روغن داغ قرار می دهیم تا مغز پخت و سرخ شود. میگو ها زود سرخ می شوند پس همین که طلایی شدند از روغن بیرون می آوریم

و در صافی یا روی دستمال تمیز آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود. میگو های سرخ شده را در ظرف می چینید و با سیب زمینی سرخ شده یا سالاد فصل این غذای لذیذ را نوش جان کنید.

 

چند نکته

  • خمیر به دست آمده از پودر میگو سوخاری تردک حاوی ادویه های ارگانیک و طبیعی می باشد که علاوه بر رفع بوی ضخم، باعث پف کردن میگوها و خوشمزگی خاصی به آنها می بخشد.
  • میگو سوخاری را می‌توانید با سس تارتار و سالاد کلم میل کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *