طرز تهیه فیله مرغ استریپس پولکی

یکی از راحت‌ترین غذاهایی که در منزل می‌توانید درست کنید، فیله مرغ استریپس است. کافی است یک سری فوت و فن یاد بگیرید تا فیله مرغ استرپس ترد و پولکی و خوشمزه شود. با ما همراه باشید. در این دستورالعمل طرز تهیه فیله مرغ استریپس پولکی توسط گرانول سوخاری پولکی (پانکو طلایی) تردک با تمام نکات و فوت و فن‌هایش را در اختیارتان قرار دادیم. 

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه فیله مرغ استریپس پولکی

مرحله اول

ابتدا فیله‌های مرغ را باید داخل ادویه بخوابانید تا کمی مزه بگیرند؛ بنابراین ۲ لیوان آب، ۱ قاشق مرباخوری پودر فلفل قرمز، ۱ قاشق مرباخوری نمک، ۱ قاشق مرباخوری پودر پاپریکا و ۱ قاشق مربا خوری پودر آویشن را داخل یه کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید.  سپس فیله‌های مرغ را داخل مواد بخوابانید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال نگه‌داری کنید.

مرحله دوم

یک کاسه بزرگ بردارید و پودر پانکو طلایی تردک را داخل آن بریزید. سپس نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، پاپریکا، و آویشن را به آرد اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید.سپس یک کاسه آب کنار خود قرار دهید و فیله را داخل آب فرو ببرید و به پودر پانکو آغشته کرده. با دو دست‌تان فیله را بگیرید و در خلاف جهت هم حرکت دهید. اینطوری پانکو خوب به فیله ها می چسبد.

مرحله چهارم

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. فیله‌ها را داخل روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا سرخ و طلایی شود.

بعد از سرخ شدن فیله‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

 

نکات

  • هنگام پولکی کردن خمیر سطح فیله مرغ، دست‌هایتان را مثل زمانی که میت‌بال درست می‌کنید به صورت دورانی بچرخانید.
  • هنگام مزه‌دار کردن آرد، از ادویه‌ها به نسبت آرد مصرفی‌تان استفاده کنید.
  • سالاد اندونزی یکی از سالادهایی است که کنار مرغ سوخاری خیلی طرفدار دارد و در رستوران‌ها هم سرو می‌شود، می‌توانید آن را درست کنید و کنار مرغ سوخاری سرو کنید.
  • مرغ سوخاری را علاوه بر سس کچاپ می‌توانید با انواع سس مثل سس رنچ، سس هزار جزیره و سس سبزیجات سرو کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *