طرز تهیه پیراشکی اسفناج در فر

اسفناج از جمله مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین سبزیجات است که از آن هم برای تهیه انواع پیش غذا و غذا می‌توانید استفاده کنید.درست کردن پیراشکی کمی زمان‌گیر است اما خوردن آن بسیار لذت‌بخش است و خستگی را از تنتان در می‌آورد. پیراشکی اسفناج یک غذای فوق‌العاده برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص یا گذراندن تعطیلات در کنار خانواده است. در این‌جا یکی از بهترین روش‌های درست کردن پیراشکی اسفناج را با شما در میان می‌گذاریم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پیراشکی اسفناج در فر

مرحله اول

خمیر پیراشکی را با پودر آماده خمیر پیراشکی تردک آماده کنید. سپس اگر اسفناج شما یخ زده است از قبل آن ها را بیرون یخچال بگذارید تا یخ وا برود. آب اضافه اسفناج را هم بگیرید.

فر را روی 260 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود.

مرحله دوم

حالا باید مواد داخل پیراشکی اسفناج را آماده کنید. اسفناج، پنیر خامه ای و موزارلا، روغن، زرده تخم مرغ، پودر سیر و نمک و فلفل را در کاسه بزرگی بریزید. به خوبی همه را با هم مخلوط کنید.

سطح کار را آردپاشی کنید. خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. با استفاده از وردنه، هر تکه از خمیر را به شکل دایره ای روی کاغذ روغنی پهن کنید.

مرحله سوم

از مواد میانی بردارید و روی نیمی از خمیرهای پهن شده بریزید. مراقب باشید مواد کمی از لبه های خمیر فاصله داشته باشد. یک عدد تخم مرغ را با دو قاشق آب بزنید. سپس آن را روی لبه های خمیر بمالید. قسمت خالی خمیر را روی نیمه دیگر تا بزنید و لبه ها را به هم بچسبانید. میتوانید مانند تصویر روی لبه های پیراشکی چین ایجاد کنید تا زیباتر شود.

مرحله چهارم

با چاقو روی هر پیراشکی اسفناج پنج برش بزنید. روی پیراشکی ها هم از رومال تخم مرغ بمالید تا بعد از پخت خوش رنگ شود.

پیراشکی ها را روی سینی فر پوشیده شده از کاغذ روغنی بچینید. حدود 8 دقیقه در فر قرار دهید تا پیراشکی های شما قدری پخته شوند. اگر چیزی از تخم مرغ باقی مانده دوباره رومال کنید. در صورت تمایل کمی پنیر پارمزان رنده شده روی پیراشکی ها بپاشید. و 7 دقیقه دیگر در فر بگذارید. قبل از سرو پنج دقیقه صبر کنید خنک شوند.

 

چند نکته

  • با اضافه کردن کمی قارچ تفت داده شده به اسفناج و پنیر میتوانید پیراشکی اسفناج و قارچ تهیه کنید.
  • یکی از سس‌هایی که در کنار این پیراشکی سرو می‌شود، سس زاتزیکی است.
  • استفاده از نمک و فلفل سیاه یا سایر ادویه‌ها در این دستور به سلیقه شما بستگی دارد.
  • همچنین برای خوشمزه‌تر شدن پیراشکی می‌توانید مقداری کره آب‌شده را پیش از قرار دادن خمیر در فر رومال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *