طرز تهیه ماهی سوخاری در فر

همیشه و برای هر کسی که می‌خواهد ماهی درست کند یک مسئله بسیار اهمیت دارد: ماهی باید خوب طعم دار شود! سوخاری کردن مرغ و ماهی یکی از محبوب‌ترین روش‌های پخت در جهان است. طعمی که هر آدم پیر و جوانی عاشق آن است. در این روش به شما یاد می‌دهیم چگونه ماهی را به سادگی سوخاری کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه ماهی سوخاری در فر

مرحله اول

ماهی‌ها را تمیز ‌کنید و آن‌ها را به فیله‌های یک اندازه تقسیم کنید. روی ماهی نمک و فلفل بپاشید و یک لیمو‌ی تازه را روی آن فشار دهید. و آن را در یخچال بگذارید تا طعم دار شود.
به کره‌ی ذوب شده پودر سیر، کچاب، پیاز رنده شده، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. این ترکیب را در یک ظرف مسطح بریزید تا همه‌ی آنها جذب اولین تکه‌ی ماهی نشوند.

مرحله دوم

در ظرف دیگری پودر ماهی سوخاری تردک و پودر پنیر و کمی نمک و فلفل را مخلوط کنید. حالا فیله‌های طعم دار شده را به کمک چنگال، اول در ترکیب کره، و بعد در پودر ماهی سوخاری بزنید.

مرحله سوم

کف سینی فر را آلمینیوم بکشید و کمی چرب کنید و فیله‌ها را در کف آن بچینید. سینی را در فر (در ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) قرار دهید. بیست دقیقه منتظر بمانیم تا ماهی‌ها پخته شوند.

مرحله چهارم

اگر مایلید ماهی طلایی شود، آن را بعد از بیست دقیقه بیرون بیاورید، سطحش را با روغن زیتون آغشته کنید و پنج دقیقه زیر حرارت شعله‌ی بالا قرار دهید.
می‌توانید این غذای فوق‌العاده را همراه با سس مایونز و یا انواع سبزیجات پخته یا حتی سبزی پلو نوش جان کنید.

 

نکات:

  • برای این روش می‌توانید از ماهی‌هایی که طعم کمتری دارند یا ماهی‌هایی که کمی خشک هستند استفاده کنید و طعمی معجزه آسا را تجربه کنید.
  • برای پخت بهتر ماهی و مصرف آسان‌تر، بهتر است ماهی‌ها را به صورت فیله‌شده استفاده کنید.
  • نگهداری ماهی‌ها در یخچال باعث می‌شود بیشتر مزه‌دار شوند. بنابراین می‌توانید حدود دو ساعت زودتر آن‌ها را آماده کرده و داخل یخچال قرار دهید سپس سرخ کنید.
  • اگرمایل بودید می‌توانید کره را حذف کنید و به عنوان غذای کم کالری، ماهی‌ها را با کمی سبزیجات پخته میل کنید.
  • به جای پودر سیر می‌توانید ازیک حبه سیر تازه رنده شده استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *