طرز تهیه برگر تن ماهی

برگر تن ماهی

برگر تن ماهی یکی از انواع برگر ها می باشد که بسیار ساده و راحت است و با تن ماهی تهیه می شود و یک غذایی دریایی فوق العاده می باشد و می توانید برای شام یا نهار این برگر خوشمزه را تهیه کنید و به همراه نان برگر سرو کنید. در پی جنگ های متعدد در زمان ناپلئون در کشور فرانسه مواد غذایی هایی باید می بود که برای سربازان در شرایط مختلف قابل نگهداری باشد و در سال ۱۸۰۴ اولین کنسروها تهیه شد که در آن زمان در شیشه نگهداری می شد و کم کم به شکل امروزی درآمده است حالا تن ماهی که یکی از روش های نگهداری ماهی است و بسیار خوشمزه و مقوی است به راحتی می توانید یک برگر درجه یک دریایی تهیه کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه برگر تن ماهی خانگی

مرحله اول

ابتدا برای تهیه این برگر باید تن ماهی را بجوشانید تا سموم مضرر آن که فقط با جوشاندن و رسیدن به دمای ۱۰۰ درجه کشته می شود انجام شود. پس تن ماهی را داخل آب جوش ریخته و برای ۲۰ دقیقه بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود سپس درب تن ماهی را باز کنید.

مرحله دوم

حالا داخل یک کاسه تن ماهی را بریزید و به آن تمام ادویه ها را به همراه پیازچه و جعفری خرد شده بریزید و بعد سیر رنده شده و پودر ماهی سوخاری را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ ها را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید با قاشق و خوب له کنید تا تن ماهی به همراه بقیه مواد مانند یک خمیر شود و یا یک مایه کتلت که بتوانید به آن شکل دهید.

مرحله چهارم

حالا دستکش انداخته و از مواد تن ماهی برداشته و در دست گرد کنید و آن را کمی پهن کنید سپس داخل تابه به همراه کمی روغن که از قبل داغ کردید بریزید و برگر ها را سرخ یا گریل کنید و داخل نان همبرگر به همراه خیارشور و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

نکات:

  • سس مناسب این برگر سس خردل یا سس سیر است که به دلخواه می توانید استفاده کنید.
  • مواد باید کاملا خمیر شود پس خوب هم بزنید می توانید مواد را داخل غذاساز بریزید و هم بزنید.
  • می توانید برگر را آماده کنید و داخل نایلون قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید تا هر موقع خواستید برگر تن ماهی آماده داشته باشید.
  • می توانید از همبرگر زن برای این برگر استفاده کنید تا روی آن شیار ایجاد کند.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *