طرز تهیه ماهی سوخاری قزل آلا رستورانی

ماهی سوخاری قزل آلا

ماهی سوخاری یکی از ماهی های بسیار خوشمزه است که ابتدا باید ماهی را مزه دار کنید سپس سوخاری کنید و داخل روغن سرخ کنید فرق ندارد از چه نوع ماهی استفاده می کنید شما می توانید از ماهی شمال یا جنوب به دلخواه استفاده کنید ولی اگر تمایل دارید به صورت خوراک این ماهی را تهیه کنید از ماهی با تیغ کمتر استفاده کنید ماهی قزل آلا یکی از ماهی های خوشمزه است که می توانید در تهیه این سوخاری استفاده کنید و هم در دسترس تر می باشد. ماهی یکی از سالم ترین غذاها در سراسر جهان می باشد که خواص آن برای همگان آشکار است و مهم ترین آن برای سلامت مغز و استخوان است.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه ماهی سوخاری قزل آلا رستورانی

مرحله اول

ابتدا باید ماهی را پاک کنید و به برش های دلخواه خرد کنید سپس پوست ماهی را جدا کنید و خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود شما به دلخواه می توانید قزل آلا را به ۴ یا ۶ قسمت خرد کنید.

مرحله دوم

حالا باید ماهی را داخل یک کاسه بریزید و به آن تمام ادویه ها و نمک و زعفران و سرکه و آب لیموترش و روغن زیتون و پیاز حلقه شده و سیر خرد شده را اضافه و خوب ماهی را با مواد ماساژ دهید تا همه جای ماهی یکدست با مواد مخلوط شود سپس برای ۱ ساعت ماهی را در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم

در ادامه ماهی را از پیاز و سیر مرینت جدا کنید کمی با دستمال رطوبت آن را بگیرید. داخل یک کاسه آرد سفید و یک کاسه پودر ماهی سوخاری یک کاسه آب یخ و یک کاسه آرد سفید و یک کاسه تخم مرغ را بریزید و به تخم مرغ کمی فلفل سیاه و نمک بزنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ماهی را ابتدا در آرد بزنید سپس در آب و مجدد در آرد و بعد در تخم مرغ و در انتها در پودر ماهی سوخاری بغلطانید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و به همراه برنج نوش جان کنید.

مرحله چهارم

برای تهیه ماهی سوخاری در فر بعد از سوخاری کردن ماهی آن ها را در تابه تفلون چرب شده قرار دهید و در فر گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پخته شود برای اینکه روی ماهی ها هم طلایی شود ار فز خارح و کمی با روغن زیتون روی ماهی را چرب کنید و برای ۵ دقیقه گریل کنید این هم از ماهی سوخاری خوشمزه در فر.

 

چند نکته

  • وقتی ماهی را در آب می زنید باعث تردی بیشتر می شود.
  • حتما در تهیه ماهی سوخاری در فر روی تابه یا ظرف فویل بکشید تا روغن ماهی به فر نپاشد.
  • می توانید در مرینت کردن ماهی از انواع سس ها و طعم دهنده های دلخواه استفاده کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *