طرز تهیه گرانولا بار جو پرک

گرانولا بار جوپرک

گرانولا از غلاتی چون جو پرک همراه با خشکبار، آجیل‌ها، تخم‌ها و میوه‌های خشک شده و عسل تهیه می‌شود. به همین دلیل بسیار مغذی بوده و سرشار از خاصیت است. مصرف گرانولا برای افرادی که رژیم دارند هم هیچ منعی ندارد، چرا که تنقلاتی سالم و مقوی به شمار می‌رود.

این خوراکی خوشمزه را می‌توان به عنوان صبحانه، میان وعده و حتی عصرانه میل کرد. بنابراین اگر به دنبال یک میان وعده مقوی و سالم هستید، پیشنهاد ما به شما گرانولا بار جو پرک است که از عسل و تخم آفتابگردان، تخم کدو تنبل و تخم کتان به آسانی در خانه تهیه می‌شود. این گرانولا بار جو پرک را می‌توانید به صورت تنها با همراه با شیر و ماست هم میل کنید و از طعم شیرین و لذیذ آن لذت ببرید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه گرانولا جو پرک

مرحله اول

برای تهیه گرانولا بار جو پرک ابتدا باید فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک قالب کیک مربعی شکل به ابعاد ۲۰ سانتی‌متر را انتخاب کنید و داخل آن کاغذ روغنی بگذارید. سپس با مقداری روغن کف و دیواره‌های آن را چرب کنید.

مرحله دوم

یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط شعله گاز بگذارید. کره پاستوریزه و عسل را داخل آن ریخته و روی حرارت به‌طور مرتب با یک قاشق چوبی بهم بزنید تا مواد ذوب و ترکیب شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. تخم آفتابگردان، تخم کدو تنبل، تخم کتان، کنجد و زغال اخته و برگه‌های زرد آلو خشک شده را همراه با کشمش و جو دوسر پرک به قابلمه اضافه کنید و بهم بزنید. تخم‌مرغ را در یک کاسه جدا بشکنید و با هم‌زن دستی بهم بزنید. سپس تخم‌مرغ را به قابلمه مواد اضافه کرده و دوباره با هم‌زن دستی بهم بزنید.

مرحله سوم

مواد را داخل قالب کیک ریخته و با قاشق فشار دهید تا کاملا یکدست و صاف شوند. (جو دوسر باید کاملا فشرده شود تا در حین پخت سفت باقی بماند. بنابراین حتما با پشت قاشق فلزی مواد را خوب فشار دهید.) فراموش نکنید که قبل از قرار دادن داخل فر روی مواد را بدون بریدن عمیق، با چاقو به ۱۲ قطعه خط بیاندازید. این کار به شما کمک می‌کند که پس از پختن و سرد شدن، به راحتی آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید.

مرحله چهارم

قالب کیک را به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در فر بگذارید و زمانی که روی آن طلایی و لبه‌های آن کمی قهوه‌ای شد، آن را از فر خارج کنید. پس از آنکه قالب را از فر خارج کردید، بگذارید خنک شود و سپس از روی خطوطی که از قبل کشیدید با چاقو به ۱۲ قطعه آن‌ها را تقسیم کنید. حالا گرانولا بار جو پرک شما آماده است. نوش جان.

 

چند نکته

  • گرانولا بار جو پرک را می‌توانید تا یک هفته در یک ظرف درب بسته در یخچال نگهداری کنید.
  • می‌توانید از میو‌ه‌های خشک، آجیل یا تخم‌های دیگری در تهیه این گرانولا بار جو پرک استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *