طرز تهیه پنکیک زنجبیلی

پنکیک زنجبیلی

 طرز تهیه پنکیک زنجبیلی برگرفته از یک دستور اصیل است و پختن آن یادآور روزهای خوش کودکی و دستپخت بی‌نظیر مادربزرگ‌ها خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید مواد لازم برای تهیه این پنکیک را دو برابر کنید و مقدار اضافی آن را در یخچال قرار دهید تا حتی در صبح‌هایی که برای خروج از خانه عجله دارید، به سرعت با پختن پنکیک و طعم خوبش روز خود را پر انرژی‌تر آغاز کنید. در ادامه طرز تهیه پنکیک دارچینی توسط پودر پنکیک با طعم وانیل محصول جدید صنایع غذایی تردک را به شما آموزش داده‌ایم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک زنجبیلی

مرحله اول

پودر پنکیک با طعم وانیل تردک را در ظرف گودی ریخته و با زنجبیل، شیر، روغن و تخم مرغ به مدت 3 دقیقه (1 دقیقه با همزن برقی) مخلوط نمایید.

مرحله دوم

تابه نچسبی را روی شعله ملایم قرار دهید تا کاملاً داغ شود و به اندازه 1 ملاقه از مایه را در آن ریخته تا به شکل دایره در بیاید.

مرحله سوم

زمانی که حباب هایی روی پنکیک مشاهده گردید به وسیله یک کفگیر پلاستیکی آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک هم به رنگ قهوه ای روشن در بیاید.

مرحله چهارم

هنگام سرو کردن پنکیک می‌توانید مجدد کمی پودر دارچین و روی آن سیروپ یا شیره انگور یا عسل استفاده کنید. مقداری کره و مربا هم ترکیب جالبی می‌سازند. نگران کالری نباشید !

 

نکات:

  • برای تهیه پنکیک نیازی به ریختن روغن در تابه نیست.
  • می‌توانید پنکیک را با عسل یا شیره انگور خانگی و تکه‌های برش خورده موز و توت فرنگی تزئین کنید.
  • می‌توانید خمیر پنکیک را به صورت آماده به مدت دو روز داخل یخچال نگهداری کنید و هر بار یه اندازه مصرفتان پنکیک درست کنید.
  • برای این که اندازه پنکیک‌هایتان برابر شود، می‌توانید از قالب استفاده کنید.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده پنکیک تردک استفاده نمایید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *