طرز تهیه کیوسکی مرغ روسی

کیوسکی مرغ

کیوسکی مرغ (کیفسکی یا کیویسکی) یک نوع سوخاری می باشد که دارای طرفداران زیادی در کل دنیا می باشد این غذا اصالتی روسی (اوکراین) دارد. کیوسکی تشکیل شده از سینه مرغ که با کره و جعفری پرشده و سوخاری می شود که در کنار پوره و سبزیجات بخارپز و سس های مختلف سرو می شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کیوسکی مرغ

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را خوب شسته و پوست آنها را جدا می کنیم اجازه می دهیم تا کاملا رطوبت مرغ از بین برود. حالا تمام ادویه های گفته شده را با هم مخلوط می کنیم و سینه مرغ ها را با آنها مزه دار می کنیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله دوم

حالا کره نرم شده و جعفری را خوب با هم مخلوط می کنیم نمک و فلفل می زنیم و داخل یک سلفون شکل مستطیلی به آن می دهیم و داخل فریزر می گذاریم و بعد از اینکه کاملا یخ زد به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله سوم

حالا مرغ ها را از داخل یخچال بیرون آورده و یک برش کوک در قسمت ضخیم تر سینه مرغ می دهیم. حالا کره برش خورده را از فریزر خارج کرده یک تکه آن را داخل سینه مرغ می گذاریم.

برش سینه مرغ

مرحله چهارم

حالا ۳ بشقاب آماده می کنیم داخل یکی از آنها پودر مرغ سوخاری تردک ، یکی آرد سفید تردک و یکی را تخم مرغ ریخته کمی مخلوط می کنیم. حالا سینه مرغ را داخل تخم مرغ و بعد آرد سفید مجددا تخم مرغ و در نهایت آرد سوخاری می غلطانیم و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا داخل تابه دیواره بلندی را تقریبا تا نیمه روغن ریخته و اجازه می دهیم تا کاملا داغ شود حالا سینه های مرغ را داخل تابه گذاشته و درب تابه را می بندیم تا کاملا سوخاری و مغز پخت شود بعد از اینکه یک سمت کاملا برشته و طلایی شد برمی گردانیم تا سمت دیگر مرغ هم پخته و برشته شود. حالا زمان آن است که این غذای بی نظیر را نوش جان کنید.

نکات

  • اگر مرغ سوخاری اسپایسی دوست دارید، می توانید از پودر مرغ سوخاری تند تردک استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می توانید از ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو و یا سس سویا هم برای مزه دار کردن استفاده کنید.
  • ای غذا در کنار پوره سیب زمینی و مرغ بی نظیر می شود.
  • می توانید کمی پنیر پامزان هم داخل سینه مرغ بگذارید.
  • این غذا یک وعده کامل است و به صورت برش خورده برای میز مزه هم عالی است.
  • مرغ سوخاری را علاوه بر سس کچاپ می‌توانید با انواع سس مثل سس رنچ، سس عسل و خردل، سس هزار جزیره و سس سبزیجات سرو کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *