طرز تهیه کوکو سیب زمینی و تخم مرغ

شاید آماده کردن یک کوکوی ساده زمان زیادی را از شما نگیرد، اما واقعیت این است که کوکوی سیب زمینی، همیشه غذایی فوری و آسان نیست. اگر بخواهید آن را با دورچین‌های خوشمزه و به شیوه‌ای حرفه‌ای آماده کنید، باید ظرافت بیشتری به خرج دهید و برای درست کردن این غذای به ظاهر راحت، خوب وقت بگذارید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کوکو سیب زمینی و تخم مرغ

مرحله اول

سیب زمینی‌ها را به مدت 12 تا 15 دقیقه در آب شور قرار داده تا کاملا بپزند. بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها آنها را از آب خارج کرده و آب اضافه آن را گرفته و در شیر خوب له کنید. آرد سوخاری و یک عدد تخم مرغ را به مخلوط اضافه کرده و برای مزه‌دار شدن مخلوط به آن نمک و فلفل اضافه کنید. سپس مایه کوکو را به چهار قسمت تبدیل کنید.

مرحله دوم

در یک ماهیتابه نچسب، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت زیاد گرم کنید تا روغن سرخ شود. قالب‌های سیب زمینی را که آماده کرده‌اید را به مدت سه تا پنج دقیقه قرار دهید تا از هر دو طرف خوب ترد و قهوه‌ای شده و سرخ شوند. برای گرم نگه داشتن این کوکو بهتر است آنها را در فر با حرارت کم بر روی یک ورق روغنی مخصوص غذا انتقال دهید.

مرحله سوم

اسفناج را به قابلمه اضافه کرده و بپزید، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و یک تا دو دقیقه آن ‌را خوب زیر و رو کنید تا خیل پخته نشود که رنگش عوض شود. سپس آن را به یک کاسه انتقال دهید. در همان تابه که کوکوهای سیب زمینی‌ را سرخ کرده بودید، دو قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را اضافه کرده و پیاز، سیر و آویشن را تا 10 دقیقه تف دهید تا نرم و کمی قهوه‌ای شوند. در نهایت گوجه و زیتون را اضافه کرده و بپزید. برای گرم نگه داشتن مواد، آن را به یک کاسه انتقال داده و با فویل روی آن را بپوشانید.

مرحله چهارم

کره را در همان تابه که کوکوها را در آن سرخ کرده بودید ذوب کرده و تخم مرغ‌های باقیمانده را هم در حدود چهار دقیقه نیمرو کنید و به آن نمک و فلفل اضافه کنید. در حالی که تخم مرغ‌ها سرخ می‌شوند، کوکوهای سیب زمینی را با اسفناج پخته شده بین چهار بشقاب تقسیم کنید. در هر ظرف کوکو سیب زمینی یک تخم مرغ سرخ شده قرار داده و دور و اطراف تخم مرغ را با سس گوجه فرنگی آماده شده تزیین کنید.

نکات:

  • می توانید از  آرد سوخاری تردک برای دستور پخت خود استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *