طرز تهیه کتلت ذرت و گشنیز

کتلت ذرت و گشنیز

کتلت ذرت را می توانید همراه با نان تازه و انواع سس ها سرو کنید و فرق ندارد خودتان در خانه ذرت را بخارپز می کنید یا از کنسروهای آماده ذرت استفاده می کنید با چند قلم مواد و به سرعت می توانید کتلت ذرت خوشمزه را تهیه کنید و از خواص خوب ذرت بهرمند شوید. ذرت خواصی همچون بهبود رشد، افزایش وزن، محافظت از قلب، برای سلامت چشم ها، کنترل دیابت را دارا می باشد. برای درست کردن این غذا ما از آرد نشاسته ذرت تردک استفاده میکنیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کتلت ذرت و گشنیز و پنیر

مرحله اول

ابتدا زرده و سفید تخم مرغ را جدا کنید. ذرت ها را باید بخارپز کنید برای این کار بهتر است داخل قابلمه کمی آب ریخته تا به جوش بیاد سپس روی آن یک سبد قرار دهید و ذرت ها را داخل سبد بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا ذرت ها بخارپز شود البته می توانید از دستگاه بخارپز نیز استفاده کنید و یا برای سهولت و سرعت از کنسرو ذرت آماده استفاده کنید.

مرحله دوم

در ادامه داخل یک کاسه ذرت را به همراه زرده تخم مرغ و زیره و پنیر پیتزا و آرد ذرت و فلفل سبز خرد شده و گشنیز ساطوری شده بریزید و مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند سپس در انتها نمک و فلفل سیاه بزنید.

مرحله سوم

سفیده تخم مرغ را که از قبل جداسازی کردید داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا سفید و حجیم شود سپس تمام مواد بالا را به سفیده اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا پف مواد را نگیرید.

مرحله چهارم

مقداری روغن داخل تابه ریخته تا داغ شود سپس با قاشق از مواد کتلت بردارید و داخل روغن بگذارید تا سرخ و طلایی شود می توانید این کتلت را داخل فر نیز تهیه کنید برای این کار ظرف مخصوص فر را کمی چرب کنید و داخل سینی کتلت ها را قرار دهید و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته و طلایی شود. نوش جان

 

چند نکته

  • می توانید به جای فلفل سبز از فلفل دلمه ای کبابی استفاده کنید.
  • افزودن پنیر دلخواه است.
  • از تابه نچسب استفاده کنید تا کتلت ها به تابه نچسبد.
  • جداساز زرده و سفیده باعث پفدار شدن کتلت می شود.
  • بهتر است بعد از سرخ کردن روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *