طرز تهیه چیکن استریپس ماستی

گشتن از یه تکه مرغ سوخاری ترد کار هر کسی نیست؛ مخصوصا اگر با روشی متفاوت طعم‌دار شده باشد. معمولا برای تهیه سوخاری، مواد را داخل تخم مرغ و نمک و فلفل می‌زنیم، سپس در پودر سوخاری می‌غلتانیم. اما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه چیکن استریپس ماستی را به شما آموزش دهیم که در آن به جای ترکیب تخم مرغ از ماست پرچرب استفاده کردیم که باعث تردی بیشتر سوخاری می‌شود.  در این دستورالعمل طرز تهیه چیکن استریپس توسط پودر چیکن استریپس تردک با تمام نکات و فوت و فن‌هایش را در اختیارتان قرار دادیم. در این دوران که به علت ویروس کرونا نمی‌توانیم به رستوران برویم، حتما این دستورالعمل به دردتان خواهد خورد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه چیکن استریپس ماستی

مرحله اول

ماست را داخل کاسه بریزید. جعفری را ریز خرد کنید و همراه پودر سیر و آویشن به ماست اضافه کنید و هم بزنید. ترکیب ماست با این مواد را کنار بگذارید. می‌توانید به جای جعفری تازه، از جعفری خشک شده هم استفاده کنید یا اگر خواستید عطر سیر بیشتر در غذایتان بپیچد، به جای پودر سیر یک حبه سیر تازه را در این مایه رنده کنید.

مرحله دوم

سینه مرغ را به صورت مورب برش دهید و داخل کاسه ماست بریزید و هم بزنید. کاسه را به مدت 10 تا 15 دقیقه کنار بگذارید تا مزه‌ها به خورد مرغ روند. سپس تکه‌های مرغ را از کاسه بردارید و داخل پودر چیکن استریپس تردک بغلتانید.

مرحله سوم

تکه‌های مرغ سوخاری شده را روی سینی فر بچینید و در فر داغ با حرارت 180 درجه به مدت 30 دقیقه بپزید. بعد از 30 دقیقه آن‌ها را در ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

 

نکات

  • می‌توانید به جای سینه مرغ از فیله مرغ استفاده کنید تا نیازی به خرد کردن مرغ هم نباشد.
  • اگر مرغ سوخاری اسپایسی دوست دارید، می توانید از پودر مرغ سوخاری تند تردک استفاده کنید.
  • کنار سوخاری ماستی می‌توانید انواع سبزیجات سوخاری مثل قارچ، پیاز، کلم و … را به همین روش (یعنی با ماست) سوخاری کنید یا اینکه از سبزیجات کباب شده مثل هویج کبابی یاسیب زمینی تنوری استفاده کنید.
  • سالاد اندونزی یکی از سالادهایی است که کنار مرغ سوخاری خیلی طرفدار دارد و در رستوران‌ها هم سرو می‌شود، می‌توانید آن را درست کنید و کنار مرغ سوخاری سرو کنید.
  • اگر غذای تند یا عطر فلفل دوست دارید می‌توانید از مقداری پودر فلفل قرمز در مایه ماستی استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *