طرز تهیه ماهی تیلاپیلا سرخ کرده با شوید پلو

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه ماهی قزل سالمون سوخاری

مرحله اول

دو پیمانه برنج را چندبار با آب خنک بشویید و 1 قاشق غذاخوری نمک درون کاسه بریزید و برای حداقل 1 ساعت بگذارید برنج خیس بخورد. یک قابلمه آب را بگذارید روی حرارت تا بجوش بیاید وقتی آب جوش آمد ، آب سرد درون کاسه برنج را خالی کنید و برنج را درون آبجوش قابلمه بریزید بعد از چند دقیقه که دانه های برنج روی آب آمد برنج آمده هست. برنج را آبکش کنید و آب سرد روی برنج بریزید و کمی صبر کنید تا آب برنج برود.

مرحله دوم

برنج و شوید را با هم مخلوط کنید و درون قابلمه بریزید و 2 قاشق غذاخوری کره را خرد کنید و تکه های کره را روی برنج بریزید و درب قابلمه را با دمکنی بگذارید و روی حرارت کم قابلمه برنج را بگذارید تا 40 دقیقه بماند و دم آید.

مرحله سوم

مقداری نمک و فلفل سیاه بر روی برش های فیله ماهی بریزید و در پودر ماهی سوخاری تردک بغلتانید. 4 قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گرم کنید. فیله های ماهی را درون تابه قرار دهید و هر دو طرف را سرخ کنید تا طلایی و ترد شود.1/2 قاشق چایخوری زعفران را با 1 قاشق غذاخوری آب دم کنید و 3 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید و روی ماهی درون تابه بریزید.

مرحله چهارم

شعله حرارت را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا تکه های ماهی آبلیمو و زعفران را بخود جذب کنند و طلایی رنگ بشه بعد از آن می تونید درب تابه را بردارید و کمی دیگر ماهی را تفت بدید تا کمی برشته بشه و کل زمان پخت ماهی نباید بیشتر از 20 دقیقه بشه تا ماهی سفت نشه و در نهایت با شوید پلو سرو کنید.

 

نکات:

  • برای پخت بهتر ماهی و مصرف آسان‌تر، بهتر است ماهی‌ها را به صورت فیله‌شده استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *