طرز تهیه پیتزا پنیر و گوجه روستایی

این که بتوانیم یک نان و پنیر و گوجه ساده را به روشی متفاوت درست کنیم یا مثلا با مواد غذایی مختلفی چند مدل املت درست کنیم، یا روش‌های پخت و سرو کردن و مزه‌دار کردن غذاهارو تغییر بدهیم، نیازی به مطالعه کتاب‌های آشپزی یا شرکت کردن در کلاس‌های آشپزی ندارد. کافیست یک روز که کمی حوصله‌تان به تنگ آمده با کمی خلاقیت و بازی کردن با طعم‌ها، دست به کار شوید، ایده جدیدی را پیاده‌سازی کنید و طرز تهیه پیتزا پنیر و گوجه روستایی را با روشی متفاوت امتحان کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه پیتزا پنیر و گوجه با خمیر آماده

مرحله اول

برای شروع ابتدا خمیر پیتزا تردک را مطابق آموزش روی بسته آماده می کنیم و 2 ساعت بگذارید استراحت کند. فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سینی فر را با یک کاغذ روغنی و نسوز بپوشانید و آن را در طبقه وسط فر قرار دهید. روی سطح کار را کمی آرد پاشی کنید.

مرحله دوم

خمیر پیتزا را به کمک وردنه روی سطح کار پهن کنید. اگر خمیر کاملا گرد نباشد اشکالی ندارد. بنابراین حساسیت به خرج ندهید. پنیر را به طور یکنواخت روی خمیر بپاشید و یک حاشیه دو سانتی‌متری دورتادور خمیر جا بگذارید.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه برگ آویشن، ریحان و نمک و فلفل روی پنیر بریزید. پیشنهاد می‌کنیم که از پیاز قرمز استفاده کنید تا نان و پنیرتان طعم و عطر بهتری پیدا کند. گوجه فرنگی را بعد از این که شستید، به صورت حلقه‌ای خرد کنید و روی مواد بچینید.

مرحله چهارم

سپس لایه خمیری که دورتادور جا گذاشتید، روی گوجه‌‌ها برگردانید. می‌توانید از گوجه گیلاسی هم کمک بگیرید، اما واقعیت این است که گوجه‌های معمولی آبدارتر هستند و طعم بهتری دارند. شاخه‌های آویشن را روی گوجه‌ها قرار دهید و خمیر را به قفسه فر منتقل کنید.

مرحله پنجم

حدود 40 تا 45 آن را بپزید تا گوجه‌ها نرم شده و خمیر بپزد. سپس آن را کنار قرار دهید تا خنک شود. این بود از طرز تهیه نان و پنیر و گوجه متفاوت امروز! پیتزای پنیر و گوجه‌ای خود را برش بزنید و در کنار یک نوشیدنی خنک نوش جان کنید.

 

نکات:

منبع : thekitchn

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *