طرز تهیه جوجه چینی خانگی با سودا

جوجه چینی

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار در جهان است که همانطور که از اسمش مشخص است اصالتی چینی دارد. این غذای خوشمزه شباهت هایی به جوجه کباب تابه ای دارد البته مواد این دو غذا با هم متفاوت هستند.

جوجه چینی یکی از آن غذاهای معروف چینی است که معمولا با چاشنی‌های تند و متفاوت در رستوران‌ها و گاری‌ها دستی کنار خیابان سرو می‌شود و بسیار خوشمزه است. تهیه این خوراک مرغ خوشمزه در خانه هم امکان‌پذیر است و فقط کافی است کمی صبر و سلیقه به خرج دهید تا با خلاقیت و پودر سوخاری پفکی تمپورا تردک یک غذای متفاوت و دلپذیر برای خود و خانواده‌تان آماده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه جوجه چینی با سودا

مرحله اول

برای تهیه یک جوجه چینی خانگی متفاوت و خلاقانه با چاشنی زعفران و سودا کافی است تمام مواد اولیه ساده و قابل دسترس آن را آماده کنید و دست به کار شوید. برای شروع 400 گرم جوجه را در ظرفی تمیز بریزید و به دو قاشق آبلیمو تازه آغشته کنید.

مرحله دوم

سپس دو قاشق غذاخوری زعفران دم کشیده، یک قاشق چای‌خوری نمک و یک چهارم فنجان سودا به جوجه‌ها اضافه کنید و ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا برای 30 دقیقه استراحت کند و مواد خوب به خورد جوجه‌ها برود.

مرحله سوم

طبق آموزش روی بسته پودر سوخاری پفکی تردک، خمیر بنیه را آماده کنید. سپس جوجه‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تمام آن‌ها را به این مایه آغشته کنید. یک تابه گود انتخاب کنید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید و درون آن را با روغن سرخ‌کردنی پر کنید و اجازه دهید تا خوب داغ شود. سپس جوجه چینی‌ها را داخل روغن قرار دهید و به مدت پنج دقیقه تا زمانی که روی آن‌ها طلایی شود سرخ کنید.

مرحله چهارم

پس از سرخ شدن جوجه‌ها را بیرون بیاورید و روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شود. حالا جوجه چینی خانگی شما آماده است.

 

چند نکته

  • در انتخاب نوع سودا دقت کنید که طعم دار نباشه.
  • می تونید جوجه چینی پفکی را با سالادکلم و یا سالاد اندونزی و سس تند سرو کنید و لذت ببرید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *