طرز تهیه میت لوف سویا

میت لوف یا گوشت قالبی یک غذای بسیار خوشمزه هست که با مواد مختلفی مثل گوشت قرمز ، مرغ ، سویا و عدس درست میشه و هر کس بسته به ذائقه خودش یکی از این مواد پایه رو انتخاب میکنه.

میت لوف سویا یک غذای راحت و خوشمزه برای گیاهخواران یا وگان ها هست. در بیشتر دستورهای گیاهی میت لوف معمولا ازعدس ، برنج ، سویا یا ترکیبی از هر سه استفاده می شود ، اما در این طرز تهیه فقط از سویا ساده استفاده میشه و با یک سس گوجه فرنگی طعم دار میشه پس یادتون باشه از سس گوجه فرنگی صرف نظر نکنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه میت لوف سویا

مرحله اول

ابتدا مواد اولیه رو آماده کنید. سویا را حدود 30 دقیقه قبل خیس کنید و سپس آبکش کنید وزن آبکش شده سویا باید 800 گرم باشد. می تونید بجای سویا سوسیس گیاهی چرخ شده استفاده کنید.

فر رو روشن کنید و در دمای 190 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم بشه. سپس یک قالب مستطیلی انتخاب کنید و آن را چرب کنید.

مرحله دوم

3حبه سیر، 1 عدد پیاز و 1 فلفل دلمه ای رو خرد کنید. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن مایع درون تابه بریزید و بر روی حرارت بذارید تا روغن داغ شود. سپس سبزیجاتی که خرد کردید رو درون تابه بریزید و چند دقیقه تفت بدید تا نرم شوند.

در یک کاسه بزرگ، سبزیجاتی تفت داده شده رو به همراه 800 گرم سویا، 1/4 پیمانه پرک جو دوسر، 2 برش نان تست شده خرد شده، 3 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری نمک و 1/2 قاشق مرباخوری فلفل سیاه بریزید و مواد را هم بزنید.بهتره کمی هم با دست مواد را ورز بدین تا کمی حالت چسبندگی بگیرد.

مرحله سوم

همه مواد رو درون قالبی که از قبل چرب کردید بریزید. روی آن را با فویل بپوشونید و به مدت 30 دقیقه در فر بذارید.

1/4 پیمانه سس کچاب ، 1/4 پیمانه شکر قهوه ای، 1/2 قاشق مرباخوری پودر خردل رو با هم مخلوط کنید. اگر دوست داشتید 1/2 قاشق مرباخوری جوز هندی هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

سس رو روی میت لوف سویا بریزید.  دوباره به مدت 15 دقیقه قالب میت لوف را بدون اینکه روی آن را بپوشونید در فر بگذارید.
بعد از اینکه میت لوف را از فر بیرون اورید قالب را روی یک شبکه مشبک فلزی بگذارید و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس کیت لف را برش بزنید و نوش جان بفرمایید.می تونید کمی سس را بیشتر درست کنید و بعد از برش هم کمی سس روی برش های میت لوف گیاهی بریزید و سرو کنید.

 

نکات:

  • پروتئین سویا تردک با بافت مشابه گوشت برای میت لوف سویا بسیار عالی می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *