طرز تهیه شنیسل ماهی سوخاری

غذاهای دریایی با وجود همه خواص و محبوبیت‌شان، طرفداران خاص خود را دارند. هنوز هم بسیاری از بچه‌ها یا حتی بزرگترها با عطر ماهی و میگو کنار نمی‌آیند و برای آشتی‌دادنشان با این غذاها، چاره‌ای جز پیدا کردن میانبرهای خاص برای پخت باقی نمی‌ماند. اگر کودک شما هم بشقاب ماهی سرخ شده یا کبابی را پس می‌زند، این رسپی را امتحان کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه شنیسل ماهی سوخاری

مرحله اول

فیله ماهی را نمک بپاشید و برای 30 دقیقه در ظرف در بسته در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان فیله را به آرامی بشویید و خشک کنید. حالا آن را به شکل سه- چهار ورقه نازک ببرید. (البته اینکه ماهی را چند ورقه کنید به نوع ماهی که انتخاب کرده‌اید و قطر فیله آن بستگی دارد.)

مرحله دوم

یک پیمانه آرد و یک پیمانه پودر ماهی سوخاری را به شکل جداگانه روی تخته یا داخل بشقاب صاف بریزید. تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و با کمی نمک و فلفل بزنید. هر دو روی ورقه‌های ماهی را در آرد بزنید. سپس بتکانید و کنار بگذارید. اگر دوست داشتید این غذا را به شکل فینگر فود آماده کنید، می‌توانید فیله ماهی را در اندازه کوچک -مثلا چهار تا پنج سانتی- برش بزنید.

مرحله سوم

هر ورقه را در تخم مرغ بزنید، روی پودر ماهی سوخاری بگذارید و هر دو طرفش را با پودر ماهی سوخاری بپوشانید. سپس ماهی را بردارید و در یک سینی کنار بگذارید. این رویه را برای همه تکه‌های ماهی تکرار کنید.

مرحله چهارم

سه- چهار قاشق رغن در ماهی‌تابه روی آتش ملایم داغ کنید. ماهی را در روغن بگذارید و پس از سه- چهار دقیقه برگردانید. همین‌که هر دو روی ماهی طلایی شد، آن را از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال روغنگیر بگذارید. یادتان نرود که هر روی ماهی فقط یکبار باید در معرض سرخ شدن قرار بگیرد.

 

نکات:

  • می توانید وقتی همه ماهی‌ها سرخ شدند، آنها را همراه با پوره سیب‌زمینی یا سیب‌زمینی تنوری سرو کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *