طرز تهیه کاسرول کلم بروکلی و بلغور جو

کلم بروکلی در میان سایر سبزیجات میزان پروتئین بیشتری دارد علاوه بر این وجود امگا 3، فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها باعث شده‌است آن را به عنوان یکی از ارزشمندترین و مفیدترین سبزیجات بشناسیم. همچنین مصرف روزانه حدود نصف فنجان 70درصد نیاز ما به ویتامین C را تامین می‌کند. بنابراین مصرف این سبزی به صورت منظم به همراه یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی و تامین ویتامین و فیبر مورد نیاز ما باشد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کاسرول کلم بروکلی و بلغور جو

مرحله اول

انواع کلم، گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای تهیه کاسرول به شمار می‌روند. برای شروع فر را با دمای 220 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. بروکلی‌ها را به خوبی بشویید و خرد کنید، ساقه‌ها را جدا کنید).

مرحله دوم

بروکلی‌ها را داخل کاسه‌ای متوسط بریزید، مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و هم بزنید. در ظرف مخصوص فر، کاغذ روغنی بگذارید و بروکلی‌ها را در آن قرار دهید. سینی را به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید.

مرحله سوم

بلغور را حدود یک ساعت خیس کنید. بعد به مدت 20 دقیقه با آب و نمک بپزید طوریکه آب آن کامل کشیده شود.

مرحله چهارم

در ماهیتابه مقداری سیر را با روغن زیتون تفت دهید؛ شیر و مقداری نمک را با آویشن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. اجازه دهید تا بجوشد. در این لحظه پنیر چدار را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کمی آب شود و به سس شما غلظت بدهد.

مرحله پنجم

بعد از آنکه بروکلی‌ها، بلغور و سس شما هم حاضر شد؛ دمای فر را به 200 درجه سانتی‌گراد کاهش دهید. بلغور را در ظرف مخصوص کاسرول بریزید، کمی نمک به آن بپاشید.

مرحله ششم

بروکلی را به ظرف اضافه کنید و سس را روی آن بریزید. کمی پنیر چدار رنده شده به آن اضافه کنید.(مقداری از پنیر را برای آخر کار نگه دارید). مواد را به خوبی هم بزنید تا با سس مخلوط شود. حالا پنیر باقیمانده را روی آن بریزید و به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید. نوش جان!

 

چند نکته

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *