طرز تهیه شامی بلغور گندم

شامی بلغور

شامی بلغور یکی از شامی های بسیار خوشمزه است که همان طور که از نامش پیداست از بلغور گندم تهیه می شود این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه و مقوی می باشد این غذا سرشار از آهن و فیبر است که برای بدن و پوست و مو بسیار مناسب است شما می توانید این شامی را به عنوان وعده اصلی برای شام یا نهار به همراه پلو یا نان سرو کنید و هچنین یک غذای مقوی برای ایام مبارک رمضان می باشد و شما می توانید در افطاری این شامی بلغور را تهیه کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه شامی بلغور

مرحله اول

سیب زمینی ها را خوب بشورید و داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا آبپز شوند سپس پوستش را جدا کنید و بگذارید کنار تا سرد شود.

مرحله دوم

بلغور گندم تردک را داخل یک ظرف ریخته و کمی نمک را آنها بپاشید و روی بلغورها کمی آبجوش بریزید و صبر کنید تا آب را به خودش جذب کند سپس داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی آب اجازه دهید تا بلغورها پخته و نرم شوند سپس کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم

سیب زمینی را رنده بزنید سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید و آبش را گرفته سپس به سیب زمینی و بلغور اضافه کنید و هم بزنید در ادامه ادویه ها و نمک و آرد و تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس دست های خود را کمی مرطوب می کنیم و از مواد به انداز نارنگی بردارید و توی دست فرم دهید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و به همراه گوجه و فلفل سرخ شده سرو کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • به جای بلغور گندم می‌توانید از بلغور جو تردک برای سالاد رژیمی خود استفاده کنید.
  • اگر مواد شامی خیلی شل بود می توانید کمی آرد بزنید.
  • به دلخواه می توانید کمی سبزی معطر یا جعفری تازه داخل مواد بریزید.
  • می توانید برای طعم و مزه بهتر بلغور آن را با یک عدد عصاره مرغ یا گوشت بگذارید تا پخته شود.
  • آب بلغور را بعد از پخت بگیرید تا باعث شل شدن شامی نشود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *