طرز تهیه برگر ماهی خانگی

برگر ماهی

برگر ماهی یکی از سالم ترین برگر هاست که می توانید برای بچه و خانواده خود در منزل تهیه کنید. شاید خیلی ها به خاطر بوی ماهی آن را نمی خورند و بی خیال خوردن ماهی می شوند ولی با تهیه برگر و مخلوط کردن آن با ادویه های مختلف می توانید بوی زهم ماهی را گرفته و یک برگر سالم خانگی در منزل تهیه کنید و از فواید خوبی ماهی نیز بهرمند شوید. برای تهیه برگر ماهی می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید استفاده کنید. خوردن ماهی خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد، خوردن ماهی سلول های خاکستری مغز را افزایش می دهد و از زوال عقل جلوگیری می کند.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه شنیسل ماهی

مرحله اول

ابتدا باید ماهی را فیله کنید اگر از تیلاپیلا استفاده می کنید تیغ وسط آن را جدا کنید و برای ماهی های دیگر نیز همین طور ماهی باید کاملا بدون تیغ باشد سپس باید آن را چرخ کنید برای چرخ کردن ماهی از چرخ گوشت یا غذاساز استفاده کنید و ماهی را پوره و چرخ کنید.

مرحله دوم

پیاز را پوست و رنده کنید و آب پیاز را کاملا بگیرید و داخل یک کاسه به همراه ماهی چرخ شده و ادویه ها و آب لیموترش و پودر ماهی سوخاری تردک و عسل و خردل بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم

حالا از مواد برگر برداشته و در قالب مخصوص برگر زن ریخته و یا در دست ابتدا مواد را گرد کنید سپس آن را داخل نایلون قرار دهید و با پشت استکان کمی فشار دهید تا پهن شود سپس هر برگر آماده شده را داخل نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار و انسجام پیدا کند.

مرحله چهارم

داخل یک تابه گریل یا معمولی مقداری روغن تا داغ شود سپس هر برگر را خوب گریل و سرخ کنید سپس داخل نان مخصوص بگذارید و با سس تارتار و کاهو و گوجه و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

نکات:

  • بهتر است از ماهی قزل آلا استفاده کنید زیرا هم تیغ کمتری دارد و هم خوشمزه تر می شود.
  • می توانید از ادویه و اسانس های دلخواه در تهیه این برگر استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید از قارچ در این برگر استفاده کنید قارچ را به همراه فیله ماهی چرخ کنید.
  • می توانید برگر ماهی را روی توری و به روی زغال نیز تهیه کنید.
  • مقدار پودر سوخاری را بیشتر نریزید زیرا باعث خشک شدن برگر می شود.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *